Velká automobilka v problémech. Lidé se těšili na nová auta, místo toho jim zbydou jen oči pro pláč

Měl to být legendární návrat oblíbené automobilky, všechny plány jdou teď ale k ledu. Ti, co se těšili na nové vozy, mají bohužel smůlu.

i Zdroj fotografie: Siyuwj/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

V automobilovém průmyslu dochází v posledních letech k velké krizi a ať už jsou důvody jakékoli, mnoho automobilek zažívá v posledních letech velké problémy. Jak redakce Událostí247 již v minulosti popisovala, krizi například zažívá automobilka Jaguar, která dokonce přestala vyrábět auta. Nedaří se ani Nissanu, kterému se snížily prodeje a naopak mu velmi vzrostly náklady. Teď se s problémy potýká další automobilka, která však jde ke dnu mnohem dříve, než se dokázala pořádně předvést.

Volha má problémy

Gorkovskij avtomobilnyj zavod, neboli GAZ, je známý ruský výrobce osobních, nákladních a vojenských automobilů, který má na svědomí například auta značky Volha. První Volhy se začínaly vyrábět už v roce 1956 a brzy si získaly velkou popularitu. Ta ale postupem času začala klesat a ačkoli se Volha ve 21. století snažila jít s dobou, nikdy nezažila úspěch jako konkurenční značky. Výsledkem bylo ukončení výroby v roce 2010 a na vozy značky Volha se pak na dlouho zapomnělo.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Lee Fenner / Creative Commons / CC BY-2.0
Auta značky Volha byla v 60. letech minulého století velmi oblíbená

Vše se změnilo v roce 2023, kdy se začalo mluvit o jejím vzkříšení. Rusko mělo v plánu stvořit domácí značku, jež by nahradila západní automobilky po jejich odchodu z Ruska po invazi na Ukrajinu. Ztráta čínského partnera však tento sen rozcupovala na kousky. Volha měla v Nižním Novgorodu navázat spolupráci s čínským výrobcem Changan a převzít jeho technologie. Na veletrhu Digital Industry of Industrial Russia v roce 2024 automobilka ukázala tři modely a Rusové věřili, že výroba začne ještě v roce 2024 a linky opustí 100 tisíc vozů. Podle deníku Kommersant však situace nabrala nečekaný směr.

Co bude dál

Čínský Changan o projekt ztratil zájem a odmítl pokračovat ve spolupráci. Ačkoli se z ruského trhu odcházet nechystá, tímto rozhodnutím je znovuzrození Volhy nejisté. Odborníci připomínají, že Čína jedná čistě pragmaticky. Přátelství s Moskvou je pro ni otázkou zisku, nikoli politické loajality. Pokud projekt Volha nepřinášel očekávaný ekonomický efekt, pro Číňany nemá smysl pokračovat.

iZdroj fotografie: Lee Fenner / Creative Commons / CC BY-2.0
Volha si na velký návrat bude muset ještě počkat

Pokud Moskva chce legendární značku skutečně oživit, bude si muset najít jiného partnera z Číny – a začít celý proces úplně znovu. V praxi to znamená minimálně dvouletý odklad. A není vyloučeno, že projekt nakonec ztroskotá úplně. Ruský automobilový průmysl tak utrpěl další ránu. Nejenže se nepodařilo obnovit výrobu Volhy, ale také luxusní značka Aurus zastavila linky a další projekty zůstávají v nejistotě. Co bude dál, ukáže pouze čas.

Líbí se vám auta značky Volha?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články