Albert přichází s inovativní novinkou, kterou se chystá implementovat až do 350 svých poboček. Díky ní stráví zákazníci v prodejnách mnohem méně času.
Umělá inteligence hýbe světem a už v dnešní době je na tom tak dobře, že by klidně dokázala nahradit člověka v některých zaměstnáních. Její užitečnost si v poslední době začínají uvědomovat i některé supermarkety, a tak ji začínají využívat k tomu, aby zefektivnila jejich provoz. Příkladem je společnost Albert, která postupně zavádí nové systémy s cílem zpříjemnit nakupování a zrychlit zákazníkům odbavování na pokladnách.
Albert zkouší umělou inteligenci
První náznaky toho, že se Albert bude chtít vydat novým technologiím naproti, dokazuje jeho tisková zpráva z léta minulého roku. Už tenkrát na svých webových stránkách Albert informoval o tom, že bude zavádět umělou inteligenci do svých prodejen, aby pomohl zákazníkům zkrátit čas strávený na pokladně. Jak to chce udělat a na jaké novinky se nejen zákazníci, ale i zaměstnanci budou moci těšit?
Jak redakce Událostí247 zjistila, Albert chce znalosti umělé inteligence implementovat do svých pokladen. Každá pokladna bude mít svou kameru, která dokáže rozpoznat nebalené pečivo, ovoce a zeleninu. V praxi to momentálně vypadá tak, že musí pokladní dlouho procházet katalogem na displeji a hledat ten správný kousek zeleniny nebo ovoce. V budoucnu to už ale nebude potřeba. Umělá inteligence produkt rozpozná sama a pokladní se tak budou moci věnovat jiným, příjemnějším věcem.
„V Albertu si potrpíme na inovace a zajímají nás zejména ty, které zpříjemní zákazníkům nákup v našich prodejnách. Jako většina inovací, které jsme již zavedli, i tato navíc pomůže kolegyním a kolegům na pokladnách a usnadní jim práci. Navíc jim poskytne více času pro zákazníky,“ prozradil Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Co dalšího se chystá
Zmíněný systém je aktuálně v provozu v 50 prodejnách a do konce roku 2025 má být aktivní ve všech 350 pobočkách řetězce. Albert tímto krokem navazuje na strategii, jejímž cílem je snižovat zátěž zaměstnanců a zvyšovat komfort pro nakupující. Nejde však o jedinou novinku, kterou Albert implementoval a se kterou se v budoucnu chystá pracovat.
V newsroomu na webových stránkách Albertu se mohou zákazníci dozvědět, jaké všechny inovace pro ně jejich oblíbený řetězec chystá. Kdysi to samozřejmě byly samoobslužné pokladny a zkrácené účtenky, pak přišla například aplikace. V dnešní době se už můžete setkat i se systémem samoobslužného odbavování nákupu za pomoci Albert Scan nebo také s elektronickými cenovkami. Je vidět, že Albert se inovativním technologiím opravdu nevyhýbá a nakupování v něm ušetří zákazníkům v budoucnu spoustu času.
Co na to říkáte?


