Oblíbená služba, která byla kdysi zadarmo, se snaží své uživatele dotlačit k tomu, aby za ni platili. Připravte si peníze, jinak to asi už nepůjde.
Máme to ale krásnou dobu. Můžeme si kdykoliv pustit jakýkoliv film a nemusíme už vůbec chodit do videopůjčovny. Taktéž si můžeme pustit jakoukoliv muziku chceme, aniž bychom se spoléhali na to, co zrovna hrají v rádiu. A volání? K čemu, napíšeme si na sociálních sítích. Jenže to vše se může pořádně prodražit. Nedávno vás redakce Událostí247 informovala o tom, že oblíbená hudební streamovací platforma Spotify bude zdražovat a další se jen přidávají. No a ty, které byly dosud zdarma, nás budou stát balík.
YouTube už možná nebude zdarma
Když Google v roce 2006 koupil YouTube, málokdo tušil, že půjde o jeden z nejvýnosnějších tahů v historii technologického světa. Dnes je YouTube jedním z pilířů celého impéria Alphabetu a jeho význam stále roste. YouTube stojí po boku vyhledávání a cloudových služeb jako zásadní zdroj zisku pro Google. Největší část výdělku YouTube tvoří ale reklama, a jelikož mají dnes lidé možnost se jí vyhnout, rádi toho využívají. Někteří si zaplatí YouTube Premium, aby se jim reklamy přestaly zobrazovat, jiní zvolí raději AdBlock. No a tady se setkáváme s prvním problémem.
YouTube je zdarma a velkou zásluhu na tom mají právě reklamy. Nebýt jich, musel by si za něj každý platit. Jenže co když lidé začnou používat AdBlock, který reklamy blokuje? No, pak Google přichází o peníze, takže proti uživatelům, kteří ho používají, začíná tvrdě bojovat. Pokud AdBlock používáte, určitě jste se již setkali s tím, že vám některá videa vůbec nešla přehrát, nebo se dlouho načítala. Právě to je jedna z taktik Googlu, který vás chce donutit k tomu, abyste si buď nechali reklamy přehrávat, nebo si pořídili Premium účet.
V budoucnu by to nakonec mohlo vypadat tak, že Google udělá vše pro to, aby vás nakonec k pořízení Premium účtu donutil. Tady asi nebude existovat jiná cesta. Buď si necháte přehnaně dlouhé reklamy přehrávat, nebo si zaplatíte Premium za 209 Kč měsíčně. Ročně si tak budete muset připravit 2 508 Kč.
Tím to ale nekončí
Kromě tvrdšího boje proti neplatičům začíná Google testovat i nový formát reklam. „YouTube testuje 30sekundové nepřeskočitelné reklamy v rámci standardních kampaní,“ oznámil na svém profilu na LinkedInu Anthony Highman. Ve výsledku to znamená jediné – inzerent si tento reklamní prostor nakoupí a Google ho musí na YouTube zobrazit. Může se pak stát, že pokud zájem inzerentů bude velký, s takovou reklamou se setkáte i třikrát během jediného videa.
Ačkoliv uživatelé takto dlouhé reklamy doslova nenávidí, věnují jim větší pozornost a lépe si je pak pamatují. No a právě toho chce teď Google využít. Vývoj posledních let naznačuje, že bez předplatného tak bude zážitek ze sledování YouTube čím dál náročnější. Ještě před pár lety byly nepřeskočitelné reklamy jen několikasekundové, dnes je běžná délka 15 až 30 sekund. Je jen otázkou času, kdy se lidé bez předplatného začnou setkávat s reklamami, které jsou dlouhé celou minutu.
Co si o reklamách na Youtube myslíte?


