Bude Facebook placený? Možná ano, společnost META udělá vše pro to, aby vás donutila k zaplacení premium účtu.
Odjakživa jsme byli zvyklí na reklamy v televizi a vlastně nám nikdy ani tolik nevadily. Člověk měl díky nim alespoň čas zajít si třeba na záchod a připravit si jídlo nebo pití. Navíc vždy existoval limit toho, jak dlouhé reklamy mohou být, takže se nikdy nestalo, že bychom u reklamních spotů strávili více času než u samotného filmu. No a když náhodou ano, vyřešilo se to pokutou. Jenže na internetu žádné limity neexistují a například na sociální síti Facebook jich můžete najít přehršel. Naštěstí se jich dá zbavit, nebude to ale zadarmo.
Facebook chce vaše peníze
Jak již redakce Událostí247 zmiňovala, Facebook nabízí svým uživatelům premium účet, který momentálně vyjde na 150 Kč měsíčně. Předplatitelé neuvidí žádné reklamní bannery ani sponzorované příspěvky – a to jak na mobilních aplikacích, tak na desktopové verzi. Bez reklam budou i Reels videa a další typy obsahu, včetně těch na Instagramu. Navíc Meta přestane využívat osobní údaje uživatelů k cílení reklam. Jenže proč si za něco takového platit, když jste na reklamy celou dobu zvyklí?
Jak jsme již zmiňovali výše, počet reklamních spotů na Facebooku v podstatě nemá žádný limit. To znamená, že během projíždění hlavní stránky se můžete klidně setkat s desítkami sponzorovaných příspěvků a reklamami. A věřte tomu, že jich v budoucnu budete vídat ještě více, protože Facebook udělá vše pro to, aby díky vám vydělal co nejvíce.
Plán společnosti META je jednoduchý – buď budete mít na Facebooku přehršel reklam, nebo se jich zbavíte, ale bude vás to stát vaše peníze. Ve výsledku to znamená jediné – Facebook na vás vždycky vydělá, a to buď reklamami, nebo formou premium účtu. Pro vás to pak znamená to, že buď pro vás bude používání Facebooku stále více nepříjemné, nebo drahé.
Co dělat
V případě, že vám reklamy na Facebooku nevadí, pak není moc co řešit. Musíte ale počítat s tím, že pokud si premium účet nezaplatíte, jejich počet se může postupně zvyšovat. V případě, že vám jejich přítomnost je proti srsti, pak si tedy můžete zaplatit premium účet, který, jak jsme již zmiňovali výše, vyjde na 150 Kč měsíčně.
Aktivace se provádí prostřednictvím Centra účtů v nastavení Facebooku. Po přihlášení je třeba kliknout na profilový obrázek v pravém horním rohu a v nabídce zvolit Nastavení a soukromí. V levém menu pak otevřete sekci Centrum účtů a vyberte možnost Předvolby pro reklamy. Pak už stačí najít jen sekci Bez poplatku s reklamami a kliknout na Předplatit. Zrušení předplatného je možné kdykoliv, ale musí k němu dojít alespoň 24 hodin před začátkem dalšího zúčtovacího období, jinak dojde k automatickému obnovení.
Vadí vám reklamy na Facebooku?


