Na semaforu nemusíte vždy zdlouhavě čekat na zelenou: Stačí, když budete řídit určitým stylem a pustí vás ihned sami
Semafory jsou neodmyslitelnou součástí silničního provozu. Díky nim se dají křižovatky projet relativně v pohodě.

Události247 psaly například o tom, že se v Česku uvažovalo o zavedení blikajícího zeleného světla. Řidiči by tak poznali, že za chvilku naskočí červená a tomu by před křižovatkou přizpůsobili rychlost. Zamýšlená novinka se testovala v Břeclavi, kde se však vůbec neosvědčila. Proto se od tohoto nápadu nakonec upustilo.
Semafory známe už několik století
Jak Události247 zjistily, první semafor na světě byl instalován v Londýně před budovou britského Parlamentu, a to na křižovatce ulic Bridge Street a Great George Street 10. prosince 1868. Měl zatím jen červené a zelené světlo. Ručně je měnil přítomný policista. Provoz prvního semaforu však bohužel skončil tragédií. Po roce jedna z lamp explodovala a policista kvůli tomu přišel o život. Další dopravními semafory se objevily až v roce 1914.

Instalovali je v americkém Clevelandu. Tento nový model už využíval stacionární elektrické lampy s červeným a zeleným světlem a zvukový signál, který upozorňoval na změnu světel. První semafor u nás byl instalován kde jinde než v Praze, a to na křižovatce Václavského náměstí začátkem roku 1930. Tento semafor představoval důležitý krok k modernizaci dopravy v Československu a položil základy pro budoucí vývoj dopravní signalizace v zemi.
Co je potřeba udělat, abychom projeli na zelenou vlnu
V roce 1953 pak byla v Mnichově zavedena takzvaná „zelená vlna“ a to znamenalo v automobilové dopravě naprostou revoluci. Znají to i dnešní řidiči. Pokud jedou konstantní rychlostí, nemusí se zdržovat stáním na červenou, ale křižovatky projedou hladce na zelené světlo. Například v Praze nebo v Brně fungují na některých křižovatkách detektory, které dokážou přizpůsobit provoz aktuální situaci. Většina z nich preferuje hromadnou dopravu, která má přednost.

Taková preference může znamenat, že zelená na křižovatce zůstane o několik sekund déle, dokud autobus nepřejede. Řidiči osobních aut toho mohou využít v případě, že jedou stejným směrem jako vozidlo MHD. Pokud šofér dodrží povolenou rychlost, má velkou šanci, že se mu povede na zelenou projet hned několik křižovatek. Pokud pojedou rychleji, čeká je na další křižovatce červená. Připomeňme ještě, že používání semaforů v ČR určuje Zákon o silničním provozu.