Změna na letištích 2025: Na tohle si dejte velký pozor, jinak vás nepustí do letadla
Pokud pravidelně cestujete leteckou dopravou a využíváte služeb letecké společnosti Ryanair, možná se v budoucnu setkáte se zásadním problémem.
Cestující, kteří létají rádi se společností Ryanair, se mohou v budoucnu setkat se zásadním problémem. Zmíněná letecká společnost totiž přestala uznávat klasické papírové palubní vstupenky a nově se soustředí pouze na digitální boarding. Cestujícím tak vytisknutý boarding pass už stačit nebude. Aby toho nebylo málo, cestující budou odbaveni výhradně přes mobilní aplikaci myRyanair, kde se zobrazuje boarding pass v digitální podobě.
Ryanair zavádí digitální boarding pass
O této změně se hovořilo už na začátku roku. V platnost měla původně vstoupit 3. listopadu, avšak kvůli podzimním prázdninám a snaze o hladký přechod byla nakonec posunuta o devět dní. Podle společnosti je hlavním důvodem skutečnost, že více než 80 % cestujících využívá digitální odbavení už nyní. Změna s sebou samozřejmě přináší i ekologický přínos a měla by ušetřit přibližně 300 tun papíru ročně.
„Přechod na 100% digitální palubní vstupenky přinese našim zákazníkům rychlejší, chytřejší a ekologičtější cestování, zjednodušené prostřednictvím naší aplikace, kde cestující navíc využijí i praktické funkce, jako je možnost objednávky z palubní nabídky a následnou donášku přímo na místo či aktuální letové informace,“ uvedl šéf marketingu Ryanairu Dara Brady. Zatímco Ryanair v této změně vidí pouze pozitiva, cestující mají trochu odlišný názor. Jak redakce Událostí247 zjistila, změnu vítají spíše negativně.
Na Facebooku se nedávno na toto téma rozjela diskuze a spousta cestujících vyjádřila s novou změnou spíše nesouhlas. „Papírové palubní vstupenky jsou vždycky zálohou. Věci se mohou snadno pokazit, zvlášť u technologie. Pokud funguje, je skvělá, když se ale porouchá, je to noční můra. Proto bychom se tištěných palubních vstupenek neměli zbavovat,“ vyjádřila nesouhlas jedna z uživatelek Facebooku. „Starší tetě mé ženy je přes devadesát a nemá chytrý telefon ani počítač. Jak to bude fungovat?“ dotazuje se další.
A co starší
Ryanair myslí na skupinové cestování a pokud například rodina nebo přátelé letí společně, stačí, aby se odbavil jeden člen skupiny a ostatním poslal fotografie jejich palubních vstupenek. Pokud bude starší člověk cestovat ve skupině, neměl by mít s nástupem do letadla žádný problém. Co když ale nemá vlastní telefon s aplikací Ryanair? K tomu se společnost žádným způsobem nevyjádřila.
Na dotaz, jak odbaví cestujícího s vybitým telefonem, společnost prozradila, že bude možné využít cestovní doklad, na který byl pasažér odbaven. Ryanair pak takovému jedinci zdarma pomůže s opětovným získáním palubní vstupenky. Stejný způsob pomoci pak zřejmě budou moci očekávat i starší cestující, kteří nemají chytrý telefon.
Ryanair zapadá do širšího trendu digitalizace letecké dopravy. Společnost sází na to, že sjednocení všech služeb do jedné aplikace usnadní cestování a zároveň přispěje k ochraně životního prostředí. Ryanair tak dává jasně najevo, že budoucnost létání vidí plně v digitální podobě, kde se papírové vstupenky stanou minulostí. Jak na nový systém zareagují samotní cestující, pak ukáže čas.




