Za parkování u supermarketu nově mastný poplatek: Češi se bouří, co když si nestihneme nakoupit?
Pokud parkujete u supermarketů, připravte se na to, že pořádně připlatíte. Kdo bude nakupovat déle než 90 minut, musí počítat s mastným poplatkem.
 
                
         Zákazníci obchodních řetězců se musí připravit na nová pravidla při parkování u prodejen. Zatímco doposud bylo parkování u supermarketů zdarma nebo ho případně nikdo nekontroloval, v budoucnu už bude na zákazníky čekat tučný poplatek. Cílem tohoto opatření je zabránit tomu, aby parkovací místa dlouhodobě zabírali lidé, kteří v obchodech nenakupují. Kolik se bude platit a jaké řetězce poplatek za parkování zavádí?
Parkování už zdarma nebude
Společnosti Lidl a Ikea nedávno upravily podmínky pro řidiče, kteří nechávají svá auta na parkovištích bez závor. Například Lidl se rozhodl, že bude po svých zákaznících vyžadovat parkovací hodiny. Ty si řidiči budou muset vyzvednout u pokladny a následně je umístit za čelní sklo s nastaveným časem příjezdu. Zadarmo mohou parkovat po dobu 90 minut, následně pak ale musí za každou započatou hodinu zaplatit poplatek ve výši 100 Kč. Tímto způsobem se tak zamezí, aby na parkovišti byla auta lidí, kteří v Lidlu ani nenakupují a zabírají tak místo ostatním zákazníkům.
 
                
         „Dostupnost parkovacích míst hraje při nákupu důležitou roli. V minulosti se nám opakovaně stávalo, že parkovací místa určená našim zákazníkům byla blokována dlouhodobě zaparkovanými vozidly. Cílem zavedení maximální doby stání po dobu 90 minut je, aby si zákazníci mohli pohodlně nakoupit a měli kde zaparkovat. Podle našich zkušeností je tato doba pro nákup v našich prodejnách dostačující,” prozradila Událostem247 mluvčí společnosti Lidl Iveta Barabášová.
Ikea zavádí podobný systém
Podobná pravidla začala platit také u Ikey, zatím však pouze na pražském Zličíně. Řetězec přistoupil ke změně poté, co dlouhodobě odstavená auta ztěžovala parkování běžným zákazníkům. „Parkování je zdarma na pět hodin, máte tedy spoustu času u nás v klidu a pohodlí nakoupit. Další hodiny jsou zpoplatněny 50 Kč/hodinu včetně předchozích pěti hodin,“ uvádí Ikea na svých webových stránkách.
 
                
         Co se parkovného týká, jak u Lidlu, tak u Ikey se zavedení nového systému setkalo ze strany zákazníků převážně s přijetím. „Nakoupeno mám za 20 minut a nevím, co bych tam hodinu dělala,“ popsala jedna ze zákaznic Lidlu, které stanovený limit vyhovuje. „Za mě je 90 minut dostatečná doba na to, aby si člověk zvládl nakoupit klidně na čtrnáct dní dopředu. Pokud někdo tráví v obchodě více než hodinu a půl, je mi ho upřímně líto,“ napsal další ze zákazníků.
Jediné, co pak některým vadí, je cena. „Mně by ani nevadilo, že bych platil 100 Kč na hodinu, ale když bych už platil 100 Kč na hodinu, tak očekávám parkoviště pod kamerami a třeba i hlídané. Na takovém drahém parkovišti očekávám, že kdyby mě někdo odřel, tak bude jasný viník,“ napsal jeden z komentujících na Facebooku. Zákazníkům Lidlu však nezbývá nic jiného než poplatek respektovat, a pokud se mu budou chtít vyhnout, pak budou muset své nakupování zrychlit.






 
                         
                        