Používáte Messenger? 15. prosince definitivně skončí, svým přátelům už nenapíšete
Někteří uživatelé Messengeru budou mít od prosince problém. Oblíbená aplikace jim přestane fungovat, Meta ukončuje její provoz.
Obsah článku
Co se sociálních sítí týká, společnost Meta vládne světu. Její sociální sítě jako Messenger, Facebook, Instagram a WhatsApp používá více než 3,5 miliardy uživatelů, tedy téměř polovina světové populace. Metě ale na tom až tak moc nezáleží, jednu ze svých sociálních sítí chce totiž navždy vypnout pro operační systémy Windows a macOS. Uživatelé těchto operačních systémů si už aplikaci Messenger nezapnou.
Messenger pro některé uživatele končí
Desktopová verze Messengeru pro Windows a macOS bude během dvou měsíců definitivně odstřižena, a uživatelé tak přijdou o možnost využívat službu mimo webový prohlížeč. Takový je plán firmy, která má momentálně po celém světě více než 3,5 miliardy uživatelů. Důvod k tomuto kroku firma neobjasnila, a tak se nabízí možnost, že se může jednat o úsporné opatření. Koneckonců, většina uživatelů chatuje buď přes Facebook zprávy, nebo pak přes aplikaci Messenger na telefonu. Pro Metu by toto rozhodnutí znamenalo úsporu jak finanční, tak personální.
Ještě před několika lety to vypadalo, že Messenger bude mít na počítačích dlouhou budoucnost. Meta totiž tehdy spustila plnohodnotného nativního klienta, který vystřídal dočasné webové řešení. Aplikace byla rychlejší, lépe zapadala do prostředí operačních systémů a poskytovala pohodlné funkce typu běhu na pozadí. Jenže loni se trend obrátil – nativní program zmizel a opět ho nahradila jen upravená webová aplikace. Nyní končí i ta. Aplikaci už uživatelé nenajdou ani v Mac App Storu, ani ve Windows Store.
Co bude dál
Uživatelé Messengeru na operačních systémech Windows a macOS mohou aplikaci používat následujících 40 dnů, a to až do chvíle, kdy se jim objeví upozornění o jejím ukončení. K tomu by podle plánu společnosti mělo dojít 15. prosince letošního roku, existuje však pravděpodobnost, že plánované datum se do té doby ještě změní. Jakmile k němu ale dojde, uživatelé budou odkázáni výhradně na Facebook.
Tento nový krok se navíc společnosti Meta náramně vyplatí – je pro ni totiž mnohem výhodnější, když lidé tráví čas na Facebooku, kde je vyšší možnost monetizace. Z hlediska advertisingu nemůže aplikace Messengeru Facebooku jakkoliv konkurovat a je jisté, že dlouhé roky se to ještě nezmění.





