Do Česka míří další nové značky. Na tyto řetězce se Češi mohou těšit. A kdy otevřou?
Český trh se stává stále atraktivnější a mnohé zahraniční firmy, společnosti a řetězce se proto na něj chystají vstoupit. Kdy k tomu dojde a o které značky se jedná?
Obsah článku
Na český trh míří další vlna amerických značek, které aktuálně hledají místní partnery pro franšízové provozování. Velvyslanectví Spojených států v Praze proto ve spolupráci s Českou asociací franchisingu uspořádalo 18. září speciální setkání pro zájemce o zastupování těchto značek v Česku. Z ohlášených plánů vyplývá, že zájem o středoevropský region mají nejen fitcentra či restaurace specializující se na americko-italské menu, ale především řetězce rychlého občerstvení.
Nové řetězce v Česku
Český trh se pro zahraniční hráče stává stále atraktivnější a dokazuje to i skutečnost, že do naší země expandují stále častěji. Za zmínku stojí například řetězec Woolworth, který během pár měsíců otevřel hned několik prodejen a v plánu má otevírat další. Do Česka expandoval i v tichosti polský řetězec Worldbox, který se soustředí na prodej pánského, dámského i dětského oblečení. Ke zmíněným řetězcům se přitom chystají přidat další, převážně se pak jedná o podniky s rychlým občerstvením.
Zájem o otevření svých poboček v Česku má například Anytime Fitness či Olive Garden. Největší pozornost je však upřena k americkým fastfoodům Barberitos, Dave’s Hot Chicken, Blaze Pizza, Russo’s New York Pizzeria, Velvet Taco, Vocelli Pizza – a hlavně k dlouhodobě očekávanému řetězci Wendy’s. Kdy se posledního zmíněného řetězce s rychlým občerstvením dočkáme?
Wendy’s v Česku
O otevření Wendy’s v Česku se mluví už několik let a zvlášť po vyjádření ředitele pro evropský trh Michaela Clarka je ambice otevření první restaurace v Česku vysoká. „Kategorie hamburgerů v segmentu rychlého občerstvení v Česku vzrostla v posledním roce o 11 procent a víme, že by v příštích pěti letech měly vzrůst prodeje samotných burgerů o 48 procent. Myslím, že teď máme skvělou příležitost stát se lídrem na trhu,” prozradil před rokem.
Datum otevření první české restaurace však zatím Clarke neoznámil a je tak jisté, že si na něj ještě nějakou dobu počkáme. Původně se počítalo s jejím otevřením v letošním roce, řetězec se ale ke konkrétnímu datu expanze do Česka nevyjadřuje. Wendy’s a výše zmíněné značky však vstup na náš trh postupně připravují a je jisté, že si v budoucnu budeme moct pochutnat hned v několika nových restauracích.





