Šok pro zákazníky známého řetězce s potravinami: Zásadně mění styl nakupování, lidé mají obavy, co bude dál
Patříte mezi pravidelné zákazníky jednoho z oblíbených supermarketů u nás? Online už si u něj nenakoupíte, rozhodl se zrušit svůj e-shop.
V dnešní době jsou zákazníci zvyklí nakupovat potraviny nejen v kamenných prodejnách velkých řetězců, ale také on-line. A nejde jen o potraviny, mohou si na e-shopech řetězců pořídit například i oblečení, elektroniku a vlastně veškerý sortiment, který obchod nabízí. Pro zákazníky řetězce však tato možnost bude ukončena. Billa se chystá svůj e-shop zrušit a raději peníze investovat do kamenných prodejen a expresního doručování prostřednictvím svých kurýrů.
Billa končí s e-shopem
Řetězec Billa nedávno oznámil, že v únoru příštího roku ukončí provoz svého e-shopu. Prioritou se podle vedení společnosti stane budování sítě prodejen a spolupráce s expresními kurýrními službami. „Billa přistupuje ke strategické změně v oblasti on-line služeb. V reakci na měnící se chování zákazníků a tržní dynamiku se společnost v dalším období zaměří na expresní doručení prostřednictvím Quick Commerce a zároveň soustředí budoucí investice do rozšiřování sítě kamenných prodejen a modernizace stávající sítě,“ sdělila mluvčí společnosti Dana Bratánková.
Poslední objednávky si budou moct zákazníci zařídit do 31. ledna, od února si už na e-shopu řetězce Billa nenakoupí. Neznamená to však, že by si zákazníci nemohli z Billy cokoliv objednat. Řetězec má navázaná partnerství s expresními dodávkovými službami, díky čemuž může obsloužit zákazníky téměř po celé České republice. Nákup, který by zákazníci normálně provedli na e-shopu, teď akorát provedou přes služby jako Wolt, Košík, Rohlík nebo Foodora.
Nové prodejny a modernizace
Ušetřené peníze z provozu e-shopu chce Billa okamžitě investovat do nových prodejen a případně modernizace těch stávajících. Na investice v kamenném retailu má podle vedení připraveno 2,8 miliardy korun a zákazníci se tak v průběhu následujících let dočkají zcela nových moderních prodejen. Redakce Událostí247 se zeptala na názor čtenářů a zároveň zákazníků řetězce Billa. Většina z nich ukončení provozu e-shopu nevnímá negativně, ve většině případů se jich totiž nijak výrazně nedotkne.
Tomáš P., 37 let – „Na e-shopu jsme nakupovali celkem pravidelně, jeho ukončení nás ale nijak neovlivní. Doteď jsme objednávali na něm, teď budeme produkty z Billy objednávat na Rohlíku nebo Košíku, takže se žádná výrazná změna nekoná.“
Adéla K., 42 let – „Je to obrovská škoda. Ano, sice jsou tady stále expresní doručovací služby, ale ty si většinou říkají za dovoz kolikrát i sto korun. Navíc často nabízejí pouze zlomek produktů, které by člověk normálně koupil v obchodě. Naštěstí kamennou prodejnu nemáme daleko, tak holt nebudeme objednávat a budeme chodit nakupovat přímo do ní.“
Jaroslav V., 55 let – „O e-shopu nám tenkrát řekl syn, objednávku jsme na něm ale nikdy neudělali. Co jsme tak koukali, produkty tam jsou dražší než v obchodě a stejný nákup, který bychom nakoupili v kamenné prodejně, by nás online vyšel mnohem dráž. Pro nás ta služba není, takže nás její zrušení netrápí.“





