Špatná zpráva pro zákazníky Billy: Řetězec ruší nákupy online, lidé musí zpátky do obchodů
Český trh s online prodejem potravin zažívá další otřes. Řetězec Billa oznámil, že již za několik týdnů ukončí svůj e-shop.
Zatímco mnoho Čechů stále nedá dopustit na klasické kamenné prodejny a obchody, přibývá těch, jež si různé zboží, včetně potravin raději objednají z pohodlí domova a nechají si ho doručit až ke dveřím. Čím dál více řetězců a supermarketů tak v posledních letech pronikají do online prostoru a svůj sortiment nabízí i na vlastních e-shopech. Mezi nimi byla i Billa. Ta však nyní dělá krok zpět a s prodejem na internetu překvapivě končí.
E-shop Billa končí po 2 letech
Billa rozhodně nebyla v oblasti online prodeje mezi potravinovými řetězci průkopníkem. Jak redakce Událostí247 zjistila z informací na webu řetězce, svůj e-shop spustila teprve v roce 2023, a to po úspěšné testovací fázi. A již po 2 letech oznámila, že s jeho provozem brzy skončí.
Na svých sociálních sítích řetězec Billa oznámil, že na konci ledna 2026 ukončí svůj internetový obchod. V budoucnu si lidé produkty supermarketu budou moci online objednat pouze prostřednictvím kurýrních služeb Wolt nebo Foodora. „Zároveň budeme pokračovat v rozšiřování a modernizaci naší sítě kamenných prodejen, aby pro vás byly nákupy co nejpohodlnější a nejdostupnější,“ dodala Billa. K tomu ostatně již dochází, Jak redakce Událostí247 nedávno informovala, jen letos v létě se modernizace dočkalo několik prodejen, například v Uhříněvsi či Příbrami.
Konkurence Billu převálcovala
Podle pozorování redakce Událostí247 je hlavním problémem přetlak na poli online prodeje. Český trh není nijak velký a řetězců, jež se na něm chtějí uchytit a přetahují se o zákazníky, je až příliš mnoho. Navíc jsou zde značky, jež se na online prodej přímo zaměřují, jako je Košík.cz a Rohlík, a tak se není čemu divit, že menší hráči, jako je třeba Billa, tlak konkurence neustojí a musí z kola ven.
Mnozí zákazníci přitom z tohoto kroku rozhodně nejsou nadšení. Po zmíněném oznámení se strhla bouřlivá diskuse, a zatímco některé toto rozhodnutí nijak nemrzí, pro jiné to rozhodně není příjemná novinka. „Škoda, celkem jsem e-shop využíval, nicméně Košík i Rohlík jsou kvalitou služeb úplně někde jinde, tohle byla taková amatérština,“ zhodnotil například jeden z diskutujících. Těm, jež zde pravidelně nakupovali tak nezbude, než přejít na e-shop jiného řetězce. Anebo opět vyrazit na nákupy do kamenných prodejen.





