Češi kupovali „zázračnou“ televizní anténu. Inspektoři zjistili, že šlo o klamavé sliby
Kdo si tento výrobek koupil, nejspíš bude zklamaný. Zdaleka totiž nedokáže to, co výrobce slibuje.
Na internetu se pravidelně objevují výrobky, které slibují výrazně lepší funkce, než jaké mohou ve skutečnosti nabídnout. Zvlášť u elektroniky je tento typ podvodů a marketingových triků velmi častý. Aktuálně před jedním takovým varuje přímo Česká obchodní inspekce.
Problém se týká televizní antény
Jak redakce Událostí247 zjistila, konkrétně se jedná o výrobek s názvem Antenna Czechia 2 (RDS), kterou prodával internetový obchod shoppyoffer. Zákazníci za anténu platili 1 399 korun a podle výrobce měl být produkt skutečně mimořádný. Nabídka slibovala příjem tisíců televizních programů z celého světa bez jakýchkoli poplatků, a to pouhým zapojením zařízení do televizoru.
Bohužel, podle inspektorů se jedná jen o plané sliby či zavádějící tvrzení, která jsou v některých případech nejen nepravdivá, ale dokonce technicky neproveditelná. „Z výše uvedených obchodních sdělení se jako nejvíce problematická jeví informace o možnosti sledovat přes 3000 kanálů bez měsíčních poplatků,“ uvedl ředitel Inspektorátu ČOI z Brna Karel Havlíček.
Podobné případy nejsou ojedinělé
Například letos v létě ČOI upozornila na prodej klimatizace bez trubek Air Wall, která rovněž slibovala nereálné schopnosti. Lidé by si na takovéto zázračné nabídky měli dávat velký pozor. Často se objevují na krátkodobě fungujících e-shopech nebo stránkách s anonymním provozovatelem. To vše pak kromě jiného komplikuje i případné reklamace či vrácení peněz. Určitě je proto na místě být u podobných nákupů obezřetný a zázračným nabídkám příliš nevěřit.
A ještě větší opatrnost je na místě u produktů, které jsou nejen klamavé, ale především nebezpečné. V redakci Událostí247 často informujeme o stahování závadných potravin z prodeje. Podobně se však do obchodů čas od času dostanou i jiné nebezpečné produkty, ať už jde o kosmetiku, elektroniku či třeba hračky. Jejich seznam a varování lidé mohou najít nejen na webu ČOI, ale také třeba spotřebitelné organizace dTest, která se problematice rovněž věnuje.




