Dosluhující premiér Andrej Babiš jel prý po dálnici D1 pomalu a při řízení se díval dopředu. Připustil však, že se „dvakrát nebo třikrát na milisekundu podíval na papír“.
Dosluhující předseda vlády Andrej Babiš musí znovu na policii. Tentokrát k podání vysvětlení kvůli tomu, že se nevěnoval řízení automobilu. Když seděl za volantem a jel po dálnici D1, natáčel video pro své sociální sítě. Uvedl to ve svém internetovém pořadu Čau lidi.
Na milisekundu se podíval na papír
Policie Babiše dle iRozhlasu vyzvala k podání vysvětlení v souvislosti s videem, na němž řídil vozidlo po nově rekonstruované dálnici D1 a její celkovou opravu popisoval. Videozáznam poté nechal umístit na sociální sítě. Podle předsedy vládního kabinetu mu policie napsala, že 3. října řídil motorové vozidlo a nevěnoval se plně řízení.
Čau lidi. Slibuju, že naše vláda vytvoří historický rekordČau lidi. Slibuju, že naše vláda vytvoří historický rekord v podání demise a doručení na Pražský hrad. Sledujte, dneska vám řeknu víc, než kdy kdo čekal 😎
Zveřejnil(a) Andrej Babiš dne Neděle 7. listopadu 2021
Dosluhující premiér řekl, že jel pomalu a při řízení se díval dopředu, ale připustil, že se „dvakrát nebo třikrát milisekundu podíval na papír“. Nabádal, aby se lidé na videu podívali na rychlost, kterou jel, s tím, že ho ostatní vozy předjíždějí. „Vaše jednání je zaznamenáno na sociálním kanálu YouTube,“ citoval z policejní obsílky Babiš.
Samozřejmě, že jsem se věnoval řízení
Babiš tvrdí, že se při pořizování videa, kde komentoval zrekonstruovanou nejstarší dálnici země D1, řízení věnoval. „Samozřejmě jsem se věnoval řízení, ale Babiš je zase ten nejhorší. Uvidíme, jak to dopadne,“ poznamenal končící premiér. Zároveň si postěžoval, že ho „zase někdo udal, Pirát nebo kdo“.
Dneska ráno jsem vzal auto a jel projet fungl novou D1 👍Dneska ráno jsem vzal auto a jel projet fungl novou D1 👍
Zveřejnil(a) Andrej Babiš dne Neděle 3. října 2021
Historie dálnice D1 sahá až do 30. let 20. století. Úsek mezi Prahou a Brnem je nejvytíženější v Česku. Desetiletí odkládaná rekonstrukce D1 začala v roce 2013. Silničáři opravili 160 kilometrů mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna v obou směrech včetně 95 mostů. Dálnice byla rozšířena o 0,75 metru na každé straně. Většina prací se dělala za provozu.