I ve velkých řetězcích jde nakoupit levně: Chvilkové slevy nabízí zákazníkům potraviny za zlomek ceny

Toho, jak je aktuálně všechno drahé, především jídlo, se rozhodly využít některé obchody. Méně kvalitní zboží prodávají totiž se slevou.

i Zdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
                   

Zaměstnanci obchodů ještě před otevírací dobou kontrolují ovoce a zeleninu, které se předchozí den neprodaly, psal o tom web TN. Většinou totiž v regálech zůstávají jen pěkné kousky. Pracovníci pak dávají bokem ovoce a zeleninu, které jsou podle nich neprodejné. Velmi rychle se kazí třeba paprika, které se vyhazuje téměř polovina, dodává TN. Jedná se ale pouze o chvilkové slevy.

Slevy nabízejí i menší obchody

Zaměstnanci úseku zeleniny by měli zboží během dne kontrolovat a oddělovat nekvalitní kousky. Ty si pak podle TN mohou lidé koupit s velkou slevou. Netýká se to však jen velkých obchodních řetězců. Zeleninu a ovoce horší kvality prodávají také menší obchody. I tam je o toto levnější zboží velký zájem. „Někde se najde nějaký flek, někdy je zboží trošku promáčklé a někomu to může vadit. Většina lidí to však rychle rozebere a chtějí další,“ řekla Událostem247 majitelka večerky v Brně Jana Skoupalová.

iZdroj fotografie: Daniel Procházka pro Události247
V obchodech řetězce Penny Market probíhá každé dvě hodiny kontrola kvality ovoce a zeleniny. Zaměstnanci při ní vytřídí kusy, které například nesplňují estetickou kvalitu

Samozřejmě že si všímám při nákupu levnějšího zboží, navíc když teď se všechno tak rapidně podražilo. S ovocem a zeleninou, které nejsou vyloženě výstavní, problém nemám. Třeba promáčklejší pomeranče použiji na vymačkání šťávy a ničemu to nevadí,“ řekla Událostem247 Martina Kopečková z Mikulova, která je samoživitelkou a v supermarketech takových slev využívá pravidelně.

Co se děje se zbožím, které se neprodá

Levnější zeleninu, která by jinak neměla v maloobchodě šanci, začal před několika lety prodávat také obchodní řetězec Penny. Toto zboží nazval „neobyčejné kousky“. Jednalo se třeba o křivé mrkve nebo pokroucené okurky, píše web Vitalia. Takzvanou ošklivou zeleninu, tedy zakřivenou nebo naopak příliš velkou, prodával už dříve také řetězec Tesco, psal web Vitalita.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Zhruba tři pětiny lidí utratí za velký nákup v průměru do 1500 korun, přičemž polovinu z nich přijde nákup na necelou tisícovku a druhou pak na 1001 až 1500 korun

Zboží, které se neprodá a má horší kvalitu, často končí i v potravinových bankách. Například jeden z pardubických hypermarketů za čtyři měsíce daroval zeleninu v celkové hodnotě 145 tisíc korun, píše TN. V potravinových bankách se ovoce buď nabízí potřebným, nebo se využívá pro kurzy vaření, psal o tom web Vitalia. Například v Potravinové bance pro Prahu a Středočeský kraj se rozhodli, že nenechají zkazit ani jedno jablko nebo banán, a že budou z nerozdaných potravin vyrábět kompoty, zavařeniny, kečup i teplé obědy, dodává web.

Nakupujete také tyto produkty?

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Ondřej Trčálek
Autor článku

Ondřej Trčálek

Baví mě čtenářům poskytovat fakta a dávat je do souvislostí. Působil jsem v rádiích Orion a Kiss Morava. Od roku 2005 jsem vyráběl reportáže pro několik televizí. Inspiraci hledám především v hudbě.

Zobrazit další články