Česká obchodní inspekce (ČOI), její pracovníci v srpnu zaznamenali řadu nedostatků při prodeji pohonných hmot. Z celkem 244 vzorků pohonných hmot jakostním požadavkům nevyhověly čtyři vzorky. Ve dvou případech šlo o motorový benzin, dvakrát se prokázala vadná motorová nafta. To je oproti minulému měsíci zhoršení, v červenci totiž nevyhověl pouze jediný vzorek motorové nafty.

Nekvalitní pohonné látky ničí motory

Mluvčí ČOI Jiří Fröhlich Událostem247 objasnil, jak kontroly na čerpacích stanicích probíhají. Má to, jak říká, opravdu charakter „přepadovky“. Inspektor jako anonymní řidič natankuje do kanystru, jak to řidiči také dělají. Jakmile má natankováno, jde za obsluhou, zaplatí a prokáže se průkazem inspektora ČOI. Kanystr je nutno zapečetit, výsledek do druhého dne zpracuje laboratoř. V případě závad ČOI zakáže prodej, nařídí ekologickou likvidaci a uloží pokutu.

Výsledky kontrol

Ředitel Centra bezpečné jízdy LIBROS Dalimil Frič Událostem247 potvrdil stoupající trend prodeje nekvalitních pohonných hmot u českých čerpacích stanic. Dokládá vlastní špatnou zkušenost: „Natankoval jsem v Praze naftu u jedné z nadnárodních pump. Do Ostravy jsem dojel s potížemi. Auto škytá, cuká, nedrží volnoběh. Ve značkovém servisu mě potěšili, že mám odrovnané piezoelektrické vstřikovače. Právě ty ta nekvalitní nafta ničí,“ dodává Frič pro Události247.

Někteří distributoři se nerozpakují obohacovat se navzdory současné krizi

Pracovníkům ČOI nezbývá, než prodeje pravidelně kontrolovat. „Jinak by si tady distributoři dělali co by chtěli,“ říká Frič dále pro Události247. Česko podle něj bohužel nepatří k zemím, kde by se zrovna moc striktně dbalo na dodržování pravidel hry. „V německy mluvících zemích neexistuje natankovat PHM, která neodpovídá normě. Ale u nás se snaží ušetřit. Majitel slyší na to, že mu dodavatel nabídne cisternu levněji. Koupí ji a obsah prodává, přestože ví, že je špatný,“ dodává Frič pro Události247.

Čerpací stanice

Zlé je, že se takové věci dějí bez ohledu na současnou všeobecnou krizi v oblasti pohonných hmot. Ale tak to bohužel u nás chodí, je to české specifikum,“ uzavírá Frič pro Události247. ČOI zakázala v srpnu 2022 prodej PHM, které nesplňovaly požadavky na jakost a složení stanovené právními předpisy a normami. Opatření vydala celkem na 15 tisíc litrů pohonných hmot v sumární hodnotě 631 188,96 Kč.

"/> V Česku roste počet prodejů nekvalitních pohonných hmot | Události247.cz

Nejenom předražené, ale i škodlivé. České benzínky prodávají pohonné hmoty, které mohou poškodit i motor

V srpnu odhalili inspektoři ČOI dva vadné vzorky motorového benzínu a další dva motorové nafty. To je podstatné zhoršení oproti minulému měsíci.

i

Jak na webu uvádí Česká obchodní inspekce (ČOI), její pracovníci v srpnu zaznamenali řadu nedostatků při prodeji pohonných hmot. Z celkem 244 vzorků pohonných hmot jakostním požadavkům nevyhověly čtyři vzorky. Ve dvou případech šlo o motorový benzin, dvakrát se prokázala vadná motorová nafta. To je oproti minulému měsíci zhoršení, v červenci totiž nevyhověl pouze jediný vzorek motorové nafty.

Nekvalitní pohonné látky ničí motory

Mluvčí ČOI Jiří Fröhlich Událostem247 objasnil, jak kontroly na čerpacích stanicích probíhají. Má to, jak říká, opravdu charakter „přepadovky“. Inspektor jako anonymní řidič natankuje do kanystru, jak to řidiči také dělají. Jakmile má natankováno, jde za obsluhou, zaplatí a prokáže se průkazem inspektora ČOI. Kanystr je nutno zapečetit, výsledek do druhého dne zpracuje laboratoř. V případě závad ČOI zakáže prodej, nařídí ekologickou likvidaci a uloží pokutu.

Výsledky kontrol

Ředitel Centra bezpečné jízdy LIBROS Dalimil Frič Událostem247 potvrdil stoupající trend prodeje nekvalitních pohonných hmot u českých čerpacích stanic. Dokládá vlastní špatnou zkušenost: „Natankoval jsem v Praze naftu u jedné z nadnárodních pump. Do Ostravy jsem dojel s potížemi. Auto škytá, cuká, nedrží volnoběh. Ve značkovém servisu mě potěšili, že mám odrovnané piezoelektrické vstřikovače. Právě ty ta nekvalitní nafta ničí,“ dodává Frič pro Události247.

Někteří distributoři se nerozpakují obohacovat se navzdory současné krizi

Pracovníkům ČOI nezbývá, než prodeje pravidelně kontrolovat. „Jinak by si tady distributoři dělali co by chtěli,“ říká Frič dále pro Události247. Česko podle něj bohužel nepatří k zemím, kde by se zrovna moc striktně dbalo na dodržování pravidel hry. „V německy mluvících zemích neexistuje natankovat PHM, která neodpovídá normě. Ale u nás se snaží ušetřit. Majitel slyší na to, že mu dodavatel nabídne cisternu levněji. Koupí ji a obsah prodává, přestože ví, že je špatný,“ dodává Frič pro Události247.

Čerpací stanice

Zlé je, že se takové věci dějí bez ohledu na současnou všeobecnou krizi v oblasti pohonných hmot. Ale tak to bohužel u nás chodí, je to české specifikum,“ uzavírá Frič pro Události247. ČOI zakázala v srpnu 2022 prodej PHM, které nesplňovaly požadavky na jakost a složení stanovené právními předpisy a normami. Opatření vydala celkem na 15 tisíc litrů pohonných hmot v sumární hodnotě 631 188,96 Kč.

                   

Jak na webu uvádí Česká obchodní inspekce (ČOI), její pracovníci v srpnu zaznamenali řadu nedostatků při prodeji pohonných hmot. Z celkem 244 vzorků pohonných hmot jakostním požadavkům nevyhověly čtyři vzorky. Ve dvou případech šlo o motorový benzin, dvakrát se prokázala vadná motorová nafta. To je oproti minulému měsíci zhoršení, v červenci totiž nevyhověl pouze jediný vzorek motorové nafty.

Nekvalitní pohonné látky ničí motory

Mluvčí ČOI Jiří Fröhlich Událostem247 objasnil, jak kontroly na čerpacích stanicích probíhají. Má to, jak říká, opravdu charakter „přepadovky“. Inspektor jako anonymní řidič natankuje do kanystru, jak to řidiči také dělají. Jakmile má natankováno, jde za obsluhou, zaplatí a prokáže se průkazem inspektora ČOI. Kanystr je nutno zapečetit, výsledek do druhého dne zpracuje laboratoř. V případě závad ČOI zakáže prodej, nařídí ekologickou likvidaci a uloží pokutu.

iZdroj: ČOI
Výsledky kontrol

Ředitel Centra bezpečné jízdy LIBROS Dalimil Frič Událostem247 potvrdil stoupající trend prodeje nekvalitních pohonných hmot u českých čerpacích stanic. Dokládá vlastní špatnou zkušenost: „Natankoval jsem v Praze naftu u jedné z nadnárodních pump. Do Ostravy jsem dojel s potížemi. Auto škytá, cuká, nedrží volnoběh. Ve značkovém servisu mě potěšili, že mám odrovnané piezoelektrické vstřikovače. Právě ty ta nekvalitní nafta ničí,“ dodává Frič pro Události247.

Někteří distributoři se nerozpakují obohacovat se navzdory současné krizi

Pracovníkům ČOI nezbývá, než prodeje pravidelně kontrolovat. „Jinak by si tady distributoři dělali co by chtěli,“ říká Frič dále pro Události247. Česko podle něj bohužel nepatří k zemím, kde by se zrovna moc striktně dbalo na dodržování pravidel hry. „V německy mluvících zemích neexistuje natankovat PHM, která neodpovídá normě. Ale u nás se snaží ušetřit. Majitel slyší na to, že mu dodavatel nabídne cisternu levněji. Koupí ji a obsah prodává, přestože ví, že je špatný,“ dodává Frič pro Události247.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Čerpací stanice

Zlé je, že se takové věci dějí bez ohledu na současnou všeobecnou krizi v oblasti pohonných hmot. Ale tak to bohužel u nás chodí, je to české specifikum,“ uzavírá Frič pro Události247. ČOI zakázala v srpnu 2022 prodej PHM, které nesplňovaly požadavky na jakost a složení stanovené právními předpisy a normami. Opatření vydala celkem na 15 tisíc litrů pohonných hmot v sumární hodnotě 631 188,96 Kč.

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články