Lidl stahuje Haribo cukrovinky z prodeje

Obchodní řetězec Lidl je v Česku velmi rozšířený a mezi lidmi oblíbený. Některé kroky, které společnost v poslední době udělala, se nicméně zákazníkům líbit nebudou.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Web iDnes informuje, že ve všech prodejnách Lidlu už nebudou k dostání výrobky značky Haribo. Gumoví medvídci nezmizí jen z Česka, ale Lidl je nebude prodávat po celé Evropě. Je pravda, že v Lidlu momentálně naše výrobky na pultech nenajdete,“ cituje web iDnes slova mluvčí společnosti Haribo. Podle německého serveru Wirtschafts Woche jsou důvodem spory o ceny, kdy Haribo požaduje více, než je Lidl ochoten zaplatit. Společnost vyrábějící sladkosti si za svým rozhodnutím stojí.

Ustoupení není na pořadu dne

„Zvýšení cen považujeme za oprávněné na pozadí enormně zvýšených cen za logistiku a suroviny,“ cituje web TN vyjádření mluvčí firmy Haribo. Lidl evidentně ze svého stanoviska neustoupil, a proto mají lidé nakupující v něm smůlu. Výrobky Haribo na jejich pultech již nenajdou. Web TN připomíná, že spory o cenách nejsou mezi dodavateli a prodejci ničím výjimečným. Nyní však situaci zhoršuje vysoká inflace, kvůli které mají výrobci výrazně vyšší náklady.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Gumoví medvídci jsou oblíbenou sladkou pochoutkou nejen u dětí

Na druhou stranu se obchodníci musí nějakým způsobem vypořádat se zákazníky, kteří se daleko více dívají na cenu a hledají to nejlevnější. Navíc v tomto případě nejde o první spor. Web 24rhein píše, že problémy mezi Haribo a Lidlem vyvstaly už před třemi lety. Tehdy se německé centrále obchodního řetězce nelíbilo, že balení medvídků o hmotnosti 360 gramů má mít cenovku 1,29 euro. Lidl na to reagoval tím, že všechny výrobky od Hariba stáhl z prodeje. Spor trval rok.

Situace se otočila

Nyní neudělal rázný krok Lidl. Odborníci tvrdí, že si to společnost vyrábějící gumové medvídky může dovolit, píše web TN. Je tedy otázkou, jak dlouho celá situace bude trvat. Experti Haribu doporučují, aby ze svých podmínek neustupovalo a své výrobky do Lidlu vrátilo až řetězec nové ceny přijme. Web iDnes dále píše, že navíc po výrobcích Haribo roste poptávka a firma dokonce by mohla prodávat více, než je schopna vyrábět.

Cukání německého supermarketu proto firmu zjevně nemusí příliš trápit. Ze strany Lidlu ale také může jít o promyšlený krok. Řetězec v poslední době rozšiřuje svůj sortiment privátních značek. Jak Události247 upozornily v dubnu, tento trend, který je viditelný u všech velkých supermarketů, ohrožuje především domácí výrobce potravin. Privátní značky jsou totiž umisťovány na nejlepší místa v regálu a mají většinou daleko příznivější cenu než značkové výrobky.

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články