Novinka, která může změnit nákupní návyky Čechů. Kaufland spustil online marketplace

Lidé kvůli vysokým cenám méně nakupují, a tak se snaží obchodní řetězce různými způsoby přilákat více zákazníků. Poslední novinka mnohé osloví.

i Zdroj fotografie: Jiří Klimenský pro Události247
                   

Kaufland spustil své online tržiště minulý týden. Jak obchodní řetězec na svých stránkách informuje, zákazníci mají k dispozici miliony položek v kategoriích jako bydlení, elektronika, zahrada a hobby, kuchyň a domácnost, děti a kojenci, sport a móda. Výhodou celého konceptu je, že obchodníci, kteří se zapojí do Marketplace budou moci prodávat své výrobky ve třech zemích současně. Kromě Česka jde o Slovensko a Německo, kde již online tržiště funguje déle.

Spokojeni mají být všichni

„Kaufland marketplace je pro obchodníky všech velikostí ideálním místem, kde mohou rychle růst, aniž by museli ztrácet čas budováním vlastních kapacit,“ cituje vyjádření člena představenstva společnosti Kaufland zodpovědného za oblast e-commerce Geralda Schönbuchera web MAM. Má jít zároveň o snahu obchodního řetězce zabránit krizi, která hrozí kvůli propadům tržeb. Nový prodejní kanál by měl obchodníkům pomoci oslovit nové cílové skupiny i v zahraničí. V Německu je koncept vyzkoušený.

Web Czech Crunch píše, že tržiště měsíčně navštíví 32 milionů lidí, a i proto průměrný roční růst marketplace Kauflandu v posledních letech dosáhl 90 procent. I proto se předpokládá, že otevření online tržiště Kauflandu v Česku výrazně promění trh. Kaufland Global Marketplace má potenciál rozhýbat stojaté vody českých ‚marketplaců“ a stát se reálným katalyzátorem změny. S nabídkou 45 milionů převážně nepotravinářských produktů se u nás dostává do čela lokálních online tržišť,“ cituje web Media Guru experta na e-commerce Jaroslava Sodomku.

Zaměření na nepotravinové zboží

Je tedy zřejmé, že na Marketplace Kauflandu se neprodávají primárně věci dostupné na prodejnách obchodní řetěze. Naopak Kaufland jen poskytuje platformu jednotlivým prodejcům, aby mohli své zboží nabízet širokému počtu potenciálních zákazníků, a to pod svým jménem. Web Kaufland uvádí, že v online tržišti je zveřejněna nejen cena produktu, ale i přehledně zpracované kompletní informace o produktu i příslušném prodejci.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Z Česka se od samého spuštění zapojilo od marketplace Kauflandu více než 2 tisíce obchodníků

Obchodní řetězec ale poskytuje svou podporu. Při objednávce nebo jiných dotazech funguje zákaznický servis společnosti Kaufland. Pro prodejce to není samozřejmě zdarma. Kaufland si účtuje provize z prodeje. Pro spotřebitele to však znamená značné výhody. Jde o skvělou možnost, jak si na jednom místě koupit produkty nejen od českých prodejců, ale i zboží z Německa či Slovenska.

Už jste vyzkoušeli novinku?

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články