Každý majitel automobilu čas od času potřebuje pro svého plechového miláčka odbornou péči. Najít schopného člověka ale není vůbec jednoduché.
Server AutoWeb upozorňuje, že výběr špatného autoservisu může majitele vozu stát hodně peněz i nervů. Je proto důležité se před návštěvou mechanika řídit několika doporučeními. Ty by měly pomoci nepříjemnostem předcházet. Pozor by si měli dávat na výběr autoservisu hlavně lidé, jejichž vozidlo není zcela běžné a vyžaduje odbornost. Server AutoWeb upozorňuje například na vůz Citroen C2, který má robotizovanou převodovku SensoDrive a vyžaduje určité znalosti.
Neodbornost může přijít draho
Při demontáži této převodky je nutné ji přes diagnostiku přepnout do servisního módu, ale někteří mechanici o tom neví. Výjimkou pak nejsou případy, že kvůli jejich neznalosti došlo k poškození převodovky Citroenu C2. I u dalších vozů francouzské automobilky může být lepší vyhledat při opravě někoho, kdo této značce rozumí. Vyplatí se to například u těch aut, které mají hydroaktivní systém odpružení. I u dalších značek je nicméně třeba odborné zacházení.
Dávno jsou pryč časy, kdy si lidé jednoduše doma v garáži opravili své auto, protože nemělo tolik elektroniky. Na nové automobily je třeba opatrnost, protože i sebemenší zaváhání může přinést ještě větší škodu než před opravou. I proto se vyplatí najít někoho, kdo automobilům opravdu rozumí. Server AutoWeb v té souvislosti uvádí případ, kdy mechanik z Brna sundával kolo z AudiRS6 a klepl diskem do keramického brzdového kotouče, který následně praskl. Škoda byla 220 tisíc korun.
Zkušenosti ostatních mnoho napoví
Na základě výše uvedeného příkladu je velmi důležité před návštěvou autoservisu projít recenze této opravny, které nejvíce napoví, zda tam pracují schopní odborníci. Většina autoservisů má v dnešní době webové stránky, na kterých je možné dohledat také ceník, případně i fotografie z dílny i různé certifikace. Další důležitou radou je vyžádat si při příjmu vozidla zakázkový list, kde bude uvedena i předběžná cena. V opačném případě může majitel vozu být velmi nemile překvapen částkou za domluvený servis.
Při návštěvě mechanika se vyplatí také řídit heslem „důvěřuj, ale prověřuj“, upozorňuje server AutoWeb. Může například dojít k tomu, že při výměně oleje nebude vyměněn filtr a mechanik ho pouze přeleští hadrem. V případě nespokojenosti nemá majitel povinnost vozidlo převzít, píše web Automobil Revue. Pokud majitel vozu zjistí přetrvávající závadu až po převzetí, je důležité zamířit zpět do servisu kvůli reklamaci, upozorňuje web AutoŽivě.