Technologie jdou neustále dopředu a klientům banky nezbývá nic jiného než se přizpůsobit. To znamená například koupit si i nový telefon.
Představte si následující situaci. Chcete se podívat na svém chytrém telefonu do internetového bankovnictví a následně vám aplikace nepůjde spustit. Začnete pak přemýšlet nad tím, co se děje, a začnete hledat řešení. Po dlouhých minutách hledání a spekulování pak najednou zjistíte, že se do ní už nikdy nepřihlásíte. A důvod? Váš telefon. České banky pravidelně ukončují u svých aplikací podporu starých mobilních telefonů a pokud máte starší telefon, brzy se už do internetového bankovnictví nepřihlásíte.
Banky ukončují podporu starých telefonů
Mobilní aplikace bank dnes nejsou žádné prachobyčejné programy. Jejich fungování je těsně provázané s nejmodernějšími technologiemi zabezpečení – od biometrického ověřování přes Face ID a otisk prstu až po nové typy šifrování. Je to logické – když jde o peníze, bezpečnost je na prvním místě. Čím modernější a bezpečnější aplikace jsou, tím náročnější mohou být pro operační systém mobilního telefonu. Ve zkratce a naprosto zjednodušeně, starý telefon vám novější aplikace jednoduše nerozjede.
Ale není to jen o tom. Čím starší chytrý telefon máte, tím snadnějším cílem se stáváte pro kyberzločince. Ano, mít starý telefon je v podstatě úplně to samé, jako byste měli místo bezpečnostních dveří ve futrech jen kus kartonu.
Například Česká spořitelna požaduje pro svou aplikaci George minimálně operační systém Android verze 9 a vyšší nebo iOS 16 a vyšší. Jen pro představu, modelů, které mají například operační systém Android 8, existuje přesně 341 a mnoho z nich vyšlo v roce 2018. Zatímco všichni při nákupu elektroniky sní o tom, aby jim vydržela co nejdéle, nakonec se vlastně ukazuje, že tento sen je zbytečný. I když vám váš starý telefon po 7 letech funguje naprosto perfektně, novější aplikace vás stejně donutí ho vyměnit.
Banky mají podobné požadavky
Česká spořitelna rozhodně není žádnou výjimkou. Stejné požadavky má například i Komerční banka nebo ČSOB. Do budoucna přitom mohou být tyto požadavky ještě přísnější – banky již testují nové technologie založené na strojovém učení či určování polohy klienta, což bude vyžadovat moderní mobilní telefony s aktuálními verzemi systému. No a koho se změna dotkne nejvíc?
Především těch, kdo si nové telefony kupují jen zřídka, často starších lidí nebo uživatelů levných či bazarových přístrojů. Ono by ve výsledku vlastně o moc ani nešlo, vždyť internetové bankovnictví může člověk ovládat třeba na počítači. Je tu ale jedno velké ALE. Banky dnes při přihlašování požadují ověření za pomoci mobilního klíče, no a když se k němu vzhledem k požadavkům nedostanete, rázem je oheň na střeše.
Zatímco v minulosti si mnozí nechávali své telefony klidně desítku let, v dnešní době se to už vůbec nevyplatí. Ano, pokud telefon používáte jen na volání, pak není problém. Pokud ale potřebujete mít přístup k aplikacím, nezbyde vám nic jiného než svůj telefon pravidelně obměňovat za novější model.
Jaký starý máte telefon?


