V Polsku se nedávno otevřel nový diskontní řetězec, který by mohl konkurovat již zavedeným obchodům s levným zbožím. Objeví se někdy i v Česku?
Pokud Češi něco milují, jsou to diskontní řetězce. Důkazem toho je například skutečnost, že se Action chystá otevřít další ze svých poboček v Česku. Jak již redakce Událostí247 informovala, právě tento řetězec se v Česku těší obrovské oblibě a nedávno u nás dokonce otevřel svou 77. prodejnu. Stejný úspěch by v budoucnu mohl slavit i nový diskontní obchod, který nese název Acez.
Nový řetězec Acez
Na polském trhu se objevila nová značka v segmentu diskontních prodejen – Acez. Tento řetězec aktuálně provozuje dvě pobočky, jednu v Jabłonówě nedaleko Varšavy, kde sídlí i vedení společnosti, a druhou v Lodži v obchodním centru Sukcesja. Sortimentem se podobá obchodním sítím jako Pepco nebo Action, přičemž se zaměřuje na širokou nabídku zboží za výhodné ceny. Podle informací, které redakce Událostí247 zjistila z magazínu Wiadomości Handlowe, působí Acez v Polsku již více než rok a představuje možného konkurenta zavedeným hráčům, jako jsou Dealz, Tedi nebo právě Pepco.
Poslední prodejna, konkrétně ta v Lodži, byla otevřena v prosinci 2024 a její rozloha odpovídá běžnému supermarketu. Spekuluje se, že společnost, která řetězec vlastní, má vazby na čínský kapitál. Důkazem toho jsou i údaje dostupné v obchodním rejstříku, prezidentem společnosti je čínský podnikatel Weihao Fu.
Jaké zboží nabízí
Stejně jako většina diskontních řetězců působících u nás i tento nabízí široký sortiment řazený hned do několika kategorií – od interiérových doplňků po potřeby do kuchyně či koupelny. Údajně je v něm možnost nakoupit i hračky, oblečení či ložní prádlo. Čím se však odlišuje od jiných diskontních řetězců, jako je například Pepco nebo Action, zatím není jisté. Stejně tak není jisté, zda někdy Acez své prodejny otevře i v Česku – k tomuto kroku má zatím přinejmenším daleko.
Dalším z řetězců, který nedávno v Polsku otevřel, je například MR.DIY. Ten se zaměřuje na prodej domácích potřeb, elektroniky, autodoplňků, kancelářských a sportovních potřeb, hraček a kosmetiky. Na rozdíl od jiných diskontních řetězců však nenabízí potraviny ani oblečení. MR.DIY je již zavedeným hráčem, který má přes 1 200 prodejen po celém světě. Kdo ví, třeba právě pro něj bude Česko atraktivním a lukrativním trhem.
Uvítali byste v Česku více diskontních řetězců?


