Kdysi oblíbená sociální síť se opět vrací na výsluní a chystá se konkurovat zajetým hráčům, jako je například Facebook nebo Reddit. Podaří se jí to?
Facebook stále patří mezi nejpoužívanější sociální sítě na světě, ale nutno podotknout, že jeho popularita pomalu klesá. Více než sociální síť je z něho spíše jedna velká zeď plná reklam a internetové tržiště. Svou reputaci si Facebook pokazil nejen kvůli sdílení dat svých uživatelů, ale také nastavením nových poplatků. Mnozí tak v dnešní době používají už pouze Messenger a na Facebook se už moc nechodí. No a v budoucnu bude Facebook na popularitě jen ztrácet, zvlášť teď, když se na výsluní vrací kdysi oblíbená sociální síť.
Návrat oblíbené sociální sítě
Ještě než se Reddit stal tím, čím je dnes, existoval Digg – sociální platforma, která umožňovala uživatelům objevovat a hodnotit zajímavý obsah z celého internetu. Na výsluní se dostala už na začátku tisíciletí a svého času patřila mezi nejvlivnější digitální projekty světa. Po několika chybných krocích ale zájem o ni opadl. Nyní, po více než dekádě, se Digg pokouší o velký návrat. A tentokrát má v zádech silné jméno.
Sociální síť Digg byla spuštěna v roce 2004, tedy stejně jako Facebook, a už tenkrát se stala jakýmsi pionýrem tzv. sociálního hlasování. Uživatelé mohli sdílet zajímavé odkazy, články, obrázky nebo videa, a ostatní je mohli podpořit kliknutím na „digg“ – nebo naopak označit jako nezajímavé pomocí „bury“. Tento mechanismus rozhodoval o tom, co se dostane na titulní stránku. Nešlo o algoritmy, ale o skutečné zájmy komunity.
Platforma si rychle získala popularitu, ale kolem roku 2010 přišla krize. Nešťastně zvolený redesign a změna uživatelského rozhraní vyvolaly masivní odliv uživatelů – většina z nich zamířila právě na Reddit, který tehdy ještě jen stoupal vzhůru. Dnes ale sociální síť Digg zažívá znovuzrození.
Digg se vrací
Novým výkonným ředitelem Diggu se stal designér Justin Mezzell. Jeho cílem je navázat na původní vizi, ale přizpůsobit ji dnešním nárokům. Digg má být opět místem, kde komunita rozhoduje o tom, co je hodnotné a co ne. Obsah bude vybírán kombinací umělé inteligence a lidské moderace, což má zajistit vyvážený přístup mezi efektivitou a férovostí. Můžete si tak být jisti, že na vaší homepage bude vyskakovat pouze obsah, který vás zajímá a je skutečně kvalitní.
Aby restart nezapadl bez povšimnutí, připravil tým Diggu i atraktivní nabídku pro první vlnu uživatelů. Každý, kdo si za 5 dolarů zaregistruje účet jako tzv. „Groundbreaker“, získá řadu výhod – mimo jiné možnost rezervace unikátní přezdívky, přednostní přístup do služby a viditelný odznak, který potvrzuje, že patří mezi ty, kdo stáli u návratu platformy. Dokáže znovu zaujmout?
Znáte sociální síť Digg?


