Novinka se stala obrovským hitem. Její cena je však i na dnešní poměry opravdu vysoká.
Cena čokolády letí stále nahoru. Výjimkou dnes nejdou ani částky okolo 60 korun za 100gramovou tabulku. To ale nebrání tomu, aby vznikaly nové trendy a druhy této sladké pochoutky, jež jsou klidně ještě o řád dražší. Ti, pro něž je čokoláda nejoblíbenější cukrovinka, za ní evidentně nemají problém zaplatit i takto vysoké ceny.
Čokoláda dlouhodobě zdražuje
To, že čokoláda se řadí mezi suroviny, jejichž cena roste v posední době skutečně razantně, je bez pochyb. A dokazují to i čísla. V redakci Událostí247 jsme porovnali ceny za posledních 30 let a nestačili jsme se divit. Jak vyplývá z dat ČSÚ, v roce 1995 činila průměrná cena 100gramové tabulky mléčné čokolády 13,80 koruny. V roce 2005 už to bylo 19,80 koruny a v roce 2015 dokonce 25,60 koruny. Letos, o dalších 10 let později se pak cena vyšplhala ještě výš. Jak jsme ověřili z aktuálních ceníků supermarketů, výjimkou nejsou ani částky okolo 40 či 60 korun.
Kromě klasických mléčných čokolád se pak v poslední době vyrojilo také několik trendů. Redakce Událostí247 například přinesla informace o diskutované dubajské čokoládě. To je čokoláda s pistáciovou náplní, která se prodává klidně i za stovky korun. Její úspěch předčil všechna očekávání. A tak se nyní objevila další žhavá novinka.
Náplň z pistácií, vanilky i ovoce
Jak redakce Událostí247 zjistila z informací britského webu The Sun, jedná se o čokoládu s názvem Angel Hair Chocolate. Čokoláda již na první pohled zaujme svým vzhledem. Jde sice o bílou čokoládu, má ale růžovou barvu. Uvnitř je pak náplň z pistáciovo-vanilkového krému s nádechem ovoce a tradiční turecké sladkosti pişmaniye, známé také jako Angel Hair (andělské vlasy), jak jsme se dočetli na webu výrobce, firmy Tucho. A jaká je cena? Tabulka o hmotnosti 185 gramů se prodává za 21 eur, což je asi 530 korun.
Hitem se tako růžová čokoláda stala především na sociálních sítích. Zatímco někteří ji vyzdvihují do nebes, jiní sladkou novinkou opovrhují. Díky obrovskému boomu se z ní stal každopádně velký trend, o kterém se mluví. To však podle redakce Událostí247 není zdaleka všechno. Marketing dnes často přebíjí samotnou kvalitu. A to, že se všude najednou vyrojila spousta videí a obrázků propagujících tuto pochoutku ještě neznamená, že skutečně stojí za to. Jak je tomu v případě této andělské čokolády si však každý musí zjistit sám.
Ochutnali jste Dubajskou čokoládu či čokoládu Angel Hair?


