Do roku 2028 budou muset čerpací stanice splňovat novou povinnost. Ta se zpočátku dotkne přibližně 1,52 milionu řidičů.
Německo připravuje nový zákon, který přinese zásadní změnu pro čerpací stanice po celé zemi. Podle nové legislativy budou významné ropné společnosti jako Aral nebo Shell povinny poskytovat službu, která má zásadně ovlivnit elektromobilitu. Tento krok, který prosazuje federální vláda, vyvolal ostrou kritiku ze strany zástupců ropného průmyslu. Pro majitele elektromobilů je v současné době častým problémem nedostatek rychlonabíjecích stanic. Nový zákon by tento problém měl podle webu AMP napravit.
Nový zákon
Na čerpacích stanicích, kterých je po Německu několik set, budou muset být k dispozici rychlodobíjecí systémy pro elektromobily. Zatímco některé stanice budou mít povinnost tuto technologii zavést již příští rok, povinnost splnit požadavky musí všechny čerpací stanice splnit nejpozději do roku 2028. Podle informací zveřejněných na portálu Tagesschau vláda odhaduje, že současná síť rychlodobíjecích stanic není dostatečně hustá.
Tento problém má vyřešit plánované nařízení, které se zaměřuje především na velké čerpací stanice. Ty budou muset nově provozovat minimálně jednu rychlodobíjecí stanici s výkonem alespoň 150 kW, která bude veřejně přístupná. Podle ministerstva dopravy se opatření dotkne přibližně desítky významných firem v odvětví. Tento krok by měl výrazně pomoci přibližně 1,52 milionu řidičů elektromobilů.
Dobrá zpráva pro majitele elektromobilů
Již v roce 2022 bylo v Německu registrováno více než 1 milion elektromobilů. Právě počet těchto aut vyžaduje úpravu v zákonu, který jasně praví, že se počet nabíjecích stanic musí zvýšit. Cílem vlády je zároveň díky novým pravidlům výrazně podpořit prodej elektromobilů. Do roku 2030 se očekává, že počet těchto vozidel vzroste až na 15 milionů. K dosažení tohoto milníku je ale nezbytné zajistit rozšíření a zlepšení infrastruktury pro dobíjení, aby řidiči vůbec měli motivaci k nákupu elektromobilu.
Vládní mluvčí Steffen Hebestreit upozornil na přetrvávající nedostatky, které je potřeba překlenout, aby mohla být elektromobilita dostupná pro všechny. Podle vládního návrhu zákona zatím dobíjecí síť v Německu neodpovídá potřebám, a aby toho nebylo málo, většina dobíjecích stanic zůstává v rámci regionů nerovnoměrně rozmístěná. Čeští řidiči elektromobilů se tak mohou v budoucích letech těšit na to, že se v Německu otevře více dobíjecích stanic.