Snad každý z nás má někdy pocit, že ať vkročí do obchodu, na úřad nebo právě i do banky, všude po něm chtějí jen peníze.
Poplatky za poslední rok zvýšilo hned několik bank. Události247 například psaly o České spořitelně, která své služby zdražila od 26. ledna. Od začátku letošního roku pak navýšila ceny také Komerční banka nebo Raiffeisenbank. Banky zdražování odůvodňují tím, že se klienty snaží přimět, aby více používali internetové bankovnictví.
Klienti zaplatí o 600 korun více
Zdražování se nevyhneme ani v novém roce. Řada největších českých bank totiž od ledna přináší některé změny, které klienty moc nepotěší. Například ty, kteří mají účty u ČSOB. Na toho, kdo má u této banky zřízené prémiové Premium konto, by mohl číhat vyšší poplatek. Zatímco pro nové klienty to platí už od června, ty, kteří mají účet déle, mohou nepříjemně překvapit nové podmínky, jak upozornil web TN.
Pokud totiž nesplní minimální příjem na účet 60 000 korun měsíčně a alespoň 300 000 v úsporách, investicích nebo půjčkách u ČSOB, přijde o vedení účtu zdarma. Dosud byla podmínka 50 000 korun měsíčně. Vyšší bude také měsíční poplatek, a to 1 500 místo současných 900 korun. ČSOB taky končí s programem Svět odměn. Od listopadu lidé nedostávají body za sjednání nových produktů. Od ledna 2025 je nedostanou ani za platby kartou.
Zvyšuje se poplatek za výběr
Podmínky svých služeb změní od února 2025 také Raiffeisenbank. Ve snaze směřovat klienty k digitalizaci totiž zdražuje služby na pobočkách, jak upozornila na svém webu. Zpoplatňuje druhý a další vklad na pobočce. Místo dosavadních 29 bude 49 korun. Druhý a další výběr vyjde dokonce na 150 z předchozích 120 korun. Minimální poplatek za vklad na účet jiné banky se zvýší o stovku na 250 korun. Zlevní naopak příjem plateb v jiné měně než korunách nebo eurech.
Česká spořitelna nově přidala od ledna 2025 do podmínek možnost vkladů v bankomatech jiných bank. Nepříjemnou novinkou může být zrušení bezplatné klientské linky pro většinu služeb. Zadarmo bude jen pro karetní operace. Při volání na nové číslo určené pro zbytek služeb bude klient platit sazbu jako při běžném volání. Na pobočkách České spořitelny se pak mají objevit tablety pro zadávání plateb, píše dále web TN.
Co si o tom všem myslíte vy?


