Papírové mapy jsou už dávno minulostí. Většina řidičů při svých cestách používá navigaci, která jim přesně nadiktuje, kudy mají jet.
Pravidlem je, že mobilní telefon za volant nepatří. Telefonování za jízdy je přestupek, který s rozvojem chytrých technologií a využívání mobilů v posledních letech nabývá na četnosti, jak upozorňovaly Události247 v minulosti. Víte od nás také, že od letoška mohou policisté tento prohřešek trestat sankcí až 3500 korun na místě. Pokud by se věc dostala do správního řízení, hrozí řidiči pokuta až 10 tisíc korun a k tomu 4 trestné body.
Dejte dobrý pozor, kam navigaci umístíte
Řidiči často používají při cestách navigaci, která jim kromě cesty ukáže, kterým místům s dopravními zácpami se vyhnout. Výhodou oproti chytrému telefonu je především nulová spotřeba vašich mobilních dat, výdrž baterie a kvalitnější příjem údajů z navigačních družic. Pokud vám víc vyhovuje navigace ve vašem telefonu, měli byste si pořídit vhodný kvalitní držák na mobilní telefon.
Velmi důležité je, kam si navigaci umístíte. Naprostá většina řidičů ji má přichycenou na čelním skle. Nedochází jim, že navigace, stejně jako cokoliv jiného, však nesmí bránit ve výhledu z auta. Pokud si ji tedy umístíte do zorného pole, porušujete tím zákon a policie vám může napařit pokutu až 2000 korun, píše dále web. V zorném poli řidiče nesmí být ani voňavé stromečky, která má většina umístěné na zrcátku.
Co přesně znamená zorné pole?
Zorné pole řidiče je zjednodušeně řečeno plocha v šířce 30 centimetrů mezi volantem a horním poloměrem stírané plochy při pohledu ven z auta, vysvětluje web AutoskloGO. Jinými slovy je to kruh o průměru 30 centimetrů umístěný na prostředek plochy skla na řidičově polovině. U vozidel nad 3,5 tuny jde o plochu 30 x 30 centimetrů ve výhledu řidiče. Mnohem přísnější je ohledně navigace policie třeba v Německu.
V minulosti například tam například zastavila 64letého řidiče, který překročil rychlost. Policisté během dopravní kontroly zjistili, že jeho spolujezdkyně měla na svém mobilu spuštěnou mobilní aplikaci, která upozorňovala na radary. S řidičem tak německé úřady zahájily správní řízení a soud v Heidelbergu mu pak udělil pokutu ve výši 100 eur. Muž se proti rozsudku odvolal, ale Vrchní zemský soud pokutu označil za oprávněnou.