udalosti247.cz
udalosti247.cz
  • Spotřebitel
Sledujte nás:
Všechny rubriky »
udalosti247.cz » Spotřebitel » Přišlo se na 5 hnusných triků, díky kterým na nás obchodní řetězce vydělávají obrovské peníze. Na číslo 4 někdy naletěl každý

Přišlo se na 5 hnusných triků, díky kterým na nás obchodní řetězce vydělávají obrovské peníze. Na číslo 4 někdy naletěl každý

3. prosince 2023
Aleš Peterka
[email protected]

Aleš Peterka je součástí redakce webu Události24/7.cz už nějaký ten pátek a patří mezi nejčtenější redaktory celého magazínu. Jeho čtivý a kapku ironický styl psaní textů je u čtenářů více než oblíbený a obsah jeho článků sedne takřka každému. Do svých textů vnáší pohled běžného každodenního spotřebitele, čímž se dokáže dobře naladit na vlnu průměrného čtenáře. Zároveň se ale v jeho článcích často odráží náklonnost k historii a společenským vědám. Nikdy neodmítne napsat si krátký zajímavý článek o nějakém retro tématu nebo naopak vysoce informativní text o tom, na co si dát pozor při nákupu v supermarketu nebo jiných běžných činnostech.

Máte za to, že v obchodě si koupíte vždy přesně to, co jste původně chtěli? Možná vás to překvapí, ale podlehnout trikům obchodníků je velmi snadné.

obchod albert supermarket potraviny ovoce zelenina
Zdroj fotografie: Realeklas / Creative Commons / CC-BY-SA

Obsah článku

  1. V čem nakupujete?
  2. Na čtvrtý z uvedených triků někdy naletěl asi každý

Obchodní řetězce využívají mnoho triků, jak přimět své zákazníky, aby v obchodě strávili více času a nechali zde víc peněz, než možná původně chtěli. Tyto postupy jsou navíc často pečlivě promyšlené a založené na psychologických principech, které mají podnítit zákazníky k větší spotřebě. Zajímá vás, zda některým nepodléháte i vy? Shrnuli jsme pro vás 5 hnusných triků, díky kterým na vás obchodní řetězce vydělávají obrovské peníze.

V čem nakupujete?

Možná to může být překvapivé, ale značnou roli v rozhodování zákazníků hraje velikost nákupního košíku či vozíku. Jak píše server adbz, lidé mají obvykle díky velkým vozíkům pocit, že toho vlastně tolik nekoupili, protože je v něm stále dost volného místa. Následně se pak mnozí snaží „prázdný prostor opticky doplnit dalšími věcmi. Původně zamýšlený nákup se tak klidně může zvětšit i o 40 %“, píše dále web abdz.

papir regal edited
Zdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
Velmi důležité je správné rozmístění nabízených produktů

Velmi důležité je pak také správné rozmístění nabízeného zboží. Možná jste si také všimli toho, že nejdražší zboží se často nachází ve výšce očí, píše web Kupi. Důvodem je, aby jej lidé viděli na první dobrou a sáhli právě po těchto produktech. S tím pak souvisí i další z triků, a sice umístění slev. Jak dále uvádí web Kupi, zboží ve slevě často bývá hned u vchodu, kde se mnohdy nachází dokonce celé regály plné zlevněného sortimentu.

Na čtvrtý z uvedených triků někdy naletěl asi každý

Týká se balení zboží. Jak totiž dříve informovaly Události247, mnohé řetězce píšou v tomto ohledu nepravdivé údaje. Konkrétně se jedná například o síťky s ovocem či zeleninou. Zatímco na cedulce je uvedena třeba hmotnost 2 kilogramy, v reálu to vůbec nemusí být pravda.

Daniel Procházka
7. listopadu 2023

Zjistilo se, jak nás obchodní řetězce obírají o peníze. Jednou si zajdete nakoupit a už se vezete

Zjistilo se, jak nás obchodní řetězce obírají o peníze. Jednou si zajdete nakoupit a už se vezete

Skutečně zákeřný je pak i poslední trik, o kterém již Události247 psaly v minulosti. Zde navíc řetězce primárně ani tak nezískávají peníze, ale cenná data. Konkrétně se jim to daří tím, že zákazníky v podstatě donutí založit si věrnostní kartu. Z údajů pak zjistí například to, jaké produkty jsou oblíbené, co lidé nakupují nejméně a podobně. Ptáte se, jak vás k tomu mohou donutit? Třeba tak, že bez této karty nebudete mít nárok na řadu slev a při nákupu zde utratíte daleko víc, než kdybyste členem věrnostního klubu byli.

Štítky
#nakupování #obchodní řetězce #supermarket
Podléháte některým z popsaných triků? Napište nám do komentářů pod článkem

Chcete dostávat pravidelně novinky?

Kliknutím na tlačítko „Odeslat“ souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Agáta Hanychová ukázala synovi, jak vypadá dovolená běžných Čechů. Vyrazili obytňákem a nádobí myje v potoce

Agáta Hanychová ukázala synovi, jak vypadá dovolená běžných Čechů. Vyrazili obytňákem a nádobí myje v potoce

VIPZivot.cz
VIPZivot.cz
16 h
Dykovi žijí v luxusu: Pražský byt je vyšel na 14 milionů, chalupa na Šumavě jim dává možnost uniknout veřejnosti

Dykovi žijí v luxusu: Pražský byt je vyšel na 14 milionů, chalupa na Šumavě jim dává možnost uniknout veřejnosti

VIPZivot.cz
VIPZivot.cz
17 h
Výchovné video Jordana Haje s dcerkou některé rodiče zarmoutilo. „Je sice krásná, ale nemá žádné hranice,“ píší

Výchovné video Jordana Haje s dcerkou některé rodiče zarmoutilo. „Je sice krásná, ale nemá žádné hranice,“ píší

VIPZivot.cz
VIPZivot.cz
17 h
Petr Pavel s manželkou vyrazili veteránem po Česku. V obyčejném oblečení ani nevypadali jako prezidentský pár

Petr Pavel s manželkou vyrazili veteránem po Česku. V obyčejném oblečení ani nevypadali jako prezidentský pár

VIPZivot.cz
VIPZivot.cz
2 d
Krásná dcera Evy a Vaška má dobře našlápnuto. Cestování po světě a zahraniční studium s sebou přineslo i novou lásku

Krásná dcera Evy a Vaška má dobře našlápnuto. Cestování po světě a zahraniční studium s sebou přineslo i novou lásku

VIPZivot.cz
VIPZivot.cz
2 d

Lidl oklamal své zákazníky. Oblíbená konzerva nebyla tím, za co se vydávala

Lidl oklamal své zákazníky. Oblíbená konzerva nebyla tím, za co se vydávala

Zákazníci zjistili, jak na každém nákupu v obchodě ušetřit 23 %. Je jedno, že zboží není ve slevě. Stejně zaplatíte nižší cenu

Zákazníci zjistili, jak na každém nákupu v obchodě ušetřit 23 %. Je jedno, že zboží není ve slevě. Stejně zaplatíte nižší cenu

Všichni tito Češi dostanou v práci přidáno tisíce korun každý měsíc. Zjistěte, zda dostanete peníze i vy

Všichni tito Češi dostanou v práci přidáno tisíce korun každý měsíc. Zjistěte, zda dostanete peníze i vy
ABCmedia logo
Další portály spadající pod abcMedia Network, s.r.o.

AutoŽivě.cz

  • Aktuality
  • Autoživě testy
  • Ojetiny
  • Rady
  • Technický koutek
  • Zajímavosti
  • #pokuta
  • #čínská auta
  • #řidič
  • Autobazary to stále zkouší a Češi kupují auta, u kterých neznají základní věc. Tohle je třeba zkontrolovat v první řadě
  • Předpisy EU změnily hodnotu řidičského průkazu skupiny B. Do roku 2029 postihnou všechny řidiče v ČR

SportyŽivě.cz

  • Basketbal
  • Formule 1
  • Fotbal
  • Hokej
  • MMA
  • Tenis
  • #mma
  • #ac-spart-praha
  • #fortuna-liga
  • Český karbaník vyhrál 50 milionů. Soupeř ho obvinil z podvodu
  • Hokejový reprezentant, který hrál s Jágrem, se předávkoval

VIPživot.cz

  • Celebrity
  • #Dara Rolins
  • #královská rodina
  • #Ivana Gottová
  • Agáta Hanychová ukázala synovi, jak vypadá dovolená běžných Čechů. Vyrazili obytňákem a nádobí myje v potoce
  • Dykovi žijí v luxusu: Pražský byt je vyšel na 14 milionů, chalupa na Šumavě jim dává možnost uniknout veřejnosti

Vařímedobroty.cz

  • Cukroví
  • Omáčky
  • Předkrmy
  • Recepty
  • Rychlé pokrmy
  • #med
  • #cukr
  • #kuřecí maso
  • Matcha – trendy drink, nebo tradiční lék?
  • 50+ nejlepších receptů na domácí pomazánky: Hodí se na chlebíčky, jednohubky i jen tak k večeři na chleba

DámskýDeník.cz

  • Domácnost
  • Krása
  • Lifestyle
  • Móda
  • Vztahy
  • #počasí
  • #letadlo
  • #herec
  • Zdravotné sestřičky s obrovským srdcem: Podívejte se, jak vykouzlily úsměv na tváři malé nemocné holčičky
  • Zázrak z porodnice, kterému lékaři dávali šanci 1:700 000. Nejmenší miminko světa navždy přepsalo medicínské učebnice

MMAmag.cz

  • Zahraniční MMA
  • CZ/SK MMA
  • Videa
  • UFC
  • KSW
  • #jiří procházka
  • #oktagon
  • #ufc
  • Losene Keita míří do UFC. Oktagon ztratil svého šampiona
  • Spicy Pája se v podstatě sám usvědčil z dopingu, tvrdí trenér Reinders
udalosti247.cz
  • O nás
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Cookies
  • Etický kodex
udalosti247.cz
  • O nás
  • Kariéra
  • Kontakt
  • Cookies
  • Etický kodex

Copyright © 2016-2025 abcMedia Network s.r.o. - Theme v1.0.5

Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázano.