Máte za to, že v obchodě si koupíte vždy přesně to, co jste původně chtěli? Možná vás to překvapí, ale podlehnout trikům obchodníků je velmi snadné.
Obchodní řetězce využívají mnoho triků, jak přimět své zákazníky, aby v obchodě strávili více času a nechali zde víc peněz, než možná původně chtěli. Tyto postupy jsou navíc často pečlivě promyšlené a založené na psychologických principech, které mají podnítit zákazníky k větší spotřebě. Zajímá vás, zda některým nepodléháte i vy? Shrnuli jsme pro vás 5 hnusných triků, díky kterým na vás obchodní řetězce vydělávají obrovské peníze.
V čem nakupujete?
Možná to může být překvapivé, ale značnou roli v rozhodování zákazníků hraje velikost nákupního košíku či vozíku. Jak píše server adbz, lidé mají obvykle díky velkým vozíkům pocit, že toho vlastně tolik nekoupili, protože je v něm stále dost volného místa. Následně se pak mnozí snaží „prázdný prostor opticky doplnit dalšími věcmi. Původně zamýšlený nákup se tak klidně může zvětšit i o 40 %“, píše dále web abdz.
Velmi důležité je pak také správné rozmístění nabízeného zboží. Možná jste si také všimli toho, že nejdražší zboží se často nachází ve výšce očí, píše web Kupi. Důvodem je, aby jej lidé viděli na první dobrou a sáhli právě po těchto produktech. S tím pak souvisí i další z triků, a sice umístění slev. Jak dále uvádí web Kupi, zboží ve slevě často bývá hned u vchodu, kde se mnohdy nachází dokonce celé regály plné zlevněného sortimentu.
Na čtvrtý z uvedených triků někdy naletěl asi každý
Týká se balení zboží. Jak totiž dříve informovaly Události247, mnohé řetězce píšou v tomto ohledu nepravdivé údaje. Konkrétně se jedná například o síťky s ovocem či zeleninou. Zatímco na cedulce je uvedena třeba hmotnost 2 kilogramy, v reálu to vůbec nemusí být pravda.
Skutečně zákeřný je pak i poslední trik, o kterém již Události247 psaly v minulosti. Zde navíc řetězce primárně ani tak nezískávají peníze, ale cenná data. Konkrétně se jim to daří tím, že zákazníky v podstatě donutí založit si věrnostní kartu. Z údajů pak zjistí například to, jaké produkty jsou oblíbené, co lidé nakupují nejméně a podobně. Ptáte se, jak vás k tomu mohou donutit? Třeba tak, že bez této karty nebudete mít nárok na řadu slev a při nákupu zde utratíte daleko víc, než kdybyste členem věrnostního klubu byli.