Čas jsou peníze. Jeden známý obchodní řetězec dal teď tomuto pořekadlu zcela nový rozměr.
Zná to spousta z nás. Skončíte v práci, běžíte rychle pro rodinu nakoupit a nakonec vás zastaví dlouhá fronta u pokladny. Někdy je to zdržení i na několik minut. Právě tomu teď chce zamezit obchodní řetězec Lidl, který svým zákazníkům nabízí slevu za delší čekání u pokladny. Upozornil na to web Aktuálně.
Na co se sleva v řetězci Lidl nevztahuje
Nakupující, kteří si postojí ve frontě déle než pět minut, obchodní řetězec vyzývá, aby se sami přihlásili o slevu ve výši 50 korun na celý nákup. Podobnou obchodní strategii dlouhodobě využívá řetězec Kaufland. Podle nedávných průzkumů společnosti Mastercard vadí čekání ve frontě při nákupu potravin až 27 procentům zákazníků. Obchodníci uvádějí, že tento problém se kvůli nedostatku pracovních sil týká především největších prodejen.
Z průzkumu také vyplynulo, že pomalé vyřizování nákupu ze strany obsluhy u pokladny negativně vnímá 27 procent respondentů. Akce, kterou teď spustil Lidl, se nevztahuje na fronty u samoobslužných pokladen. Slevu je možné uplatnit na právě uskutečněný nákup v konečné hodnotě nad 50 korun ještě před jeho zaplacením. Na pozdější uplatnění slevy už nebude brán zřetel. Do hodnoty nákupu se nezapočítávají dárkové karty, tiskoviny, alkohol, ani tabákové výrobky, píše web Kupi.
Ostatní řetězce od takových akcí ustupují
Stejnou kompenzaci za čekání ve frontě už několik let nabízí také obchodní řetězec Kaufland, který stejně jako Lidl patří do mateřské skupiny Schwarz. Rozdíl je pouze v tom, že v Kauflandu se o ni žádá až následně u informační přepážky, tedy ne přímo při placení u pokladny, a že má formu slevové poukázky pro příští nákup, upozornil web Peníze. S podobnou akcí už dříve přišly také třeba Globus a Billa. Už ji ale nemají.
„O této akci jsem ještě neslyšela, ale je pravda, že v Lidlu jsou v polední době dost fronty a kolikrát je přede mnou i deset lidí. Poté, co u nás udělali samoobslužné pokladny, na které si sama netroufám, tak bývá otevřená maximálně jedna až dvě normální pokladny. Pamatuji si ale, že když se u nás Lidl otevřel, byla jsem překvapená rychlostí, jakou prodavačky zákazníky odbavovaly,“ zavzpomínala pro Události247 paní Marie z Brna.