To, že lidé jednou úspěšně získají řidičský průkaz ještě neznamená, že už je v budoucnu nečekají žádná další přezkoušení.
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Většina lidí má za to, že jakmile jednou úspěšně splní zkoušky v autoškole a získají řidičské oprávnění, nemusí již do konce života žádné další testy podstupovat. Toto pravidlo má však své výjimky. Jak například nedávno informovaly Události247, v řadě států Evropské unie platí nařízení, podle kterých si musí seniorní řidiči od určitého věku řidičské průkazy obnovovat. Pravidelné testování však může postihnout i mladé motoristy.
Majitelé super rychlých aut budou muset znovu na testy
Nové opatření zavedla vláda jednoho z australských států, Jižní Austrálie. Tamní stát rozhodl, že řidiči ultravýkonných vozidel budou muset zpátky do autoškoly. Nové nařízení začne platit od prosince příštího roku, píše web Novinky. Motoristé, kteří si libují v rychlé jízdě, tak budou nově muset získat speciální řidičský průkaz označený písmenem U. Tato novinka se pak dotkne všech řidičů, kteří budou jezdit v tomto australském státě. Pokud se tedy k protinožcům chystáte třeba jen na dovolenou, může se nařízení teoreticky týkat i vás.
Novinka však ovlivní nejen řidiče, ale i australské autoškoly. Ty totiž budou muset majitelům rychlých aut získání speciálního oprávnění umožnit. Konkrétně se bude jednat o nové online kurzy. Řidiče seznámí s potenciálními riziky spojenými s řízením těchto vysokovýkonných vozidel i s jejich typickými bezpečnostními prvky.
Za nedodržení pravidel hrozí vysoké pokuty
Kromě zmíněného řidičského oprávnění budou muset řidiči dodržovat také další nařízení. Po dobu jízdy budou povinni mít neustále zapnuté bezpečnostní elektronické systémy ve voze jako je ABS, automatické nouzové brzdění či stabilizační systém. Pokud řidiči elektroniku vypnou, riskují vysokou pokutu dosahující až 5 tisíc australských dolarů, což je v přepočtu zhruba 72 tisíc korun, dodává web Novinky.
Vláda australského státu tímto krokem reaguje na rostoucí bezpečnostní obavy spojené s mimořádně výkonnými vozy. Těmto rizikům se ostatně již v minulosti snažila předcházet také Evropská unie. Jak připomíná web VTM, od loňského léta platí nové evropské nařízení zaměřené právě na rychlost vozů. Výrobci automobilů tak musí do všech nových osobních, dodávkových i nákladních aut a autobusů určených pro evropský trh povinně instalovat inteligentní regulaci rychlosti.