Těchto 10 automobilek má problém. Jejich auta se neprodávají, možná budou muset zavřít některé své továrny

Automobilový průmysl zažívá v posledních letech turbulentní změny a ne každá automobilka jim dokáže čelit. Některé jsou na tom tak špatně, že zavírají své továrny.

i Zdroj fotografie: Bene Riobó/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Evropský automobilový průmysl čelí v posledních letech značným výzvám. Mnoho továren se potýká s nízkým vytížením výroby a některé dokonce generují ztráty. Některé, jak již redakce Událostí247 popisovala, dokonce ukončují klasickou výrobu. Mezi takové se řadí například automobilka Jaguar. Ta se rozhodla přestat na trhu nabízet své tradiční luxusní vozy a místo toho se soustředí na výrobu elektrických modelů. Kterým automobilkám se v posledních letech nedaří?

Některé automobilky mají problém

Existují automobilky, kterým se nebývale daří a které mohou být na své výsledky skutečně pyšné. Mezi ně se řadí i Škoda Auto, které se v minulém roce podařilo prodat 926 600 vozů zákazníkům po celém světě. Pak jsou tu naopak ty automobilky, jejichž vozy se téměř neprodávají a musí zavírat některé ze svých továren. Nejnovější analýza německého magazínu Automobilwoche odhalila, že ze 108 výrobních závodů v Evropě, Turecku a severní Africe existuje 20, kterým se v posledních letech vůbec nedaří.

Konec slavné éry: Národní automobilka uzavírá brány, výroba i prodej aut se definitivně zastavují

iZdroj fototografie: Andrew Bone / Creative Commons / CC BY-SA
Škoda auto se perfektně daří, ročně prodává téměř milion vozů

Mezi nejvíce ohrožené patří zejména ty, které procházejí zásadní restrukturalizací nebo ztratily svůj dřívější význam. Jedním z nejlepších příkladů je továrna automobilky Renault ve Flins, kde bylo v loňském roce vyrobeno pouze 3 721 vozidel, což odpovídá využití kapacity pouhým 1 %. Od roku 2019 zde došlo k poklesu ziskovosti o 98 %. Podobně špatně je na tom i závod Ford v Kolíně nad Rýnem, kde se loni vyrobilo 19 974 vozů, což odpovídá jen 5% využití výrobních možností, přičemž tržby zde klesly od roku 2019 o 92 %.

Kdo je na tom nejhůř

Mezi další automobilky s nízkým vytížením patří závod Mercedes-Benz (Smart) v Hambachu, finská továrna Valmet, výrobní závod Cassino Fiat, továrna Stellantis v Rennes a Volkswagen v Emdenu. V těchto podnicích se využití kapacity pohybuje mezi 10 a 30 % a od roku 2019 zde došlo k poklesu tržeb o 70 až 80 %. Jak se redakce Událostí247 dočetla na americkém online magazínu Medium, problémy má i automobilka Mazda a Volvo.

Národní automobilka čelí obrovským potížím. Kvůli přechodu na elektromobily musí propouštět zaměstnance

iZdroj fotografie: Envato Elements
Některé automobilky bijí na poplach, mají velké problémy s prodejem

Na opačné straně spektra, mezi nejvýkonnějšími továrnami, se nachází například závody Fiatu v Melfi a Ellesmere Port v Británii. Daří se také továrnám Stellantisu a Volkswagenu. Tyto podniky i přes turbulentní období automobilového průmyslu nadále dosahují vysoké efektivity a ziskovosti. Nejvíce se pak daří automobilkám Toyota, Honda, Ford a Hyundai.

Máte auto od některé ze zmíněných automobilek?

Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články