Tohle vám nikdo neřekne: Velké obchodní řetězce nás sprostě zneužívají. Strašné, někdo musí zakročit

Nakupujete rádi ve slevách? Pak byste si měli dát pozor na jednu věc. Mnozí obchodníci totiž výhodné akce svým zákazníkům nedávají tak úplně zadarmo.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Nakupování ve velkých supermarketech je pro většinu Čechů naprostým standardem. Mnozí lidé si je oblíbili zejména pro možnost nakoupit pohodlně všechny potraviny na jednom místě. Kromě úspory času a energie pak obchodní řetězce zákazníkům nabízí také nejrůznější slevové akce a věrnostní programy. Ty zejména v dnešní době prudkého zdražování využívá mnoho Čechů. Málokoho by ale napadlo, že je skrze tyto slevové akce velké obchodní řetězce sprostě zneužívají.

Lidé netuší, jak důležité věci obchodníkům dávají

Zákaznické karty a mobilní aplikace se staly součástí každodenního života mnoha lidí. Hlavním cílem jejich využívání je pro nakupující snížení ceny produktů. Většina lidí ale neví, že obchodníkům za lákavé slevy také nevědomky něco zásadního dávají. Jedná se o osobní data. Prodejci je mohou následně využívat k marketingovým účelům, často i ve spolupráci s internetovými vyhledávači a sociálními médii. To už ale lidem nikdo neřekne. Když to pak někteří zjistí, pomyslí si, že by proti těmto strašným praktikám někdo měl zakročit.  

iZdroj fotografie: Daniel Procházka pro Události247
Věrnostní karty má dnes ve svých peněženkách mnoho Čechů

Zákaznické programy fungují již řadu let. V poslední době ale prošly rychlým vývojem od papírových karet k digitálním aplikacím, které má dnes ve svém mobilním telefonu již mnoho lidí. Počet uživatelů aplikace narůstá až o desítky tisíc uživatelů měsíčně. Jedním z důvodů je snaha zákazníků ušetřit na nákupech a využít maximum výhod, které věrnostní program nabízí,“ potvrdil pro web E15 mluvčí řetězce Penny Tomáš Kubík.

Řetězce sbírají cenná data pod záminkou lákavých cen

Ačkoliv mohou být věrnostní karty nabízeny zdarma, a ještě navíc s řadou benefitů, skutečnost je taková, že nic není bez protihodnoty. Výměnou za slevy a výhody totiž obchodníci získávají cenné informace o nákupech a preferencích zákazníků. Odolat lákavým nabídkám, jež z věrnostních karet plynou, přitom není snadné. Mnozí prodejci totiž nabízí za účast v programu skutečně pohádkové ceny.

Výjimkou nejsou ani případy, kdy obchodní řetězce nastaví ceny pro členy svých programů tak atraktivně, že spotřebitele k účasti v podstatě dotlačí. Jak upozorňuje web dTest, „taková praxe se ovšem může blížit nekalé obchodní praktice“, čímž se mnozí prodejci pohybují na hraně zákona. Lidé by se tak rozhodně neměli nechat do členství v těchto programech donutit. Pokud se pro účast v některém z nich přeci jen rozhodnou, určitě je na místě si pečlivě prostudovat obchodní podmínky, které jsou s tím spojené.

Zdroj: dTest, E15

Využíváte věrnostní programy obchodních řetězců? Napište nám o tom do komentářů pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články