Mnohé Čechy čekají komplikace s doručením objednaných vánočních dárků. Jeden z dopravců totiž nečekaně skončil.
S příchodem prosince nastává období šíleného objednávání a nakupování dárků. Tato doba je pak tradičně velmi hektická nejen pro obchodníky, ale také dopravní a kurýrní služby, které často nestíhají doručovat zásilky v obvyklém termínu. K tomu všemu se navíc nyní přidala další nepříjemná věc. Jedna z kurýrních společností, která v Česku dosud působila totiž náhle oznámila, že končí. Pokud jste si přes ni tedy objednali vánoční dárky, je zde bohužel velká pravděpodobnost, že vám nepřijdou.
Kurýrní společnost končí v nejhorší možné době
Jedná se o slovenskou doručovací společnost 123Kurier, píše web Refresher. Ta po 2 letech nečekaně oznámila, že ukončuje provoz své české pobočky. Důvodů pro tento krok může být několik. Kromě údajných finančních potíží leccos naznačují i mnohé recenze zákazníků, kteří byli se službami společnosti evidentně často nespokojeni. To ostatně dokazuje i velmi nízká známka 2,6, kterou firmu ohodnotili čtenáři serveru Recenzer.
Celá věc má pak nemalé dopady na mnohé zákazníky. Někteří totiž mají své zboží již zaplaceno a obávají se, že už ho nikdy neuvidí. Není se tak čemu divit, že zuří. Jak navíc uvádí web TN, na povrch vyplavalo, že firma má na svém kontě milionové dluhy a tisíce nedoručených zásilek. A co víc, na společnost už podali trestní oznámení za nevyplacení mezd i mnozí z jejích kurýrů.
Dejte si pozor na podvodníky
Nejen nesnáze s končící kurýrní společností mohou mnoha Čechům do shánění dárků hodit vidle. Velmi časté jsou totiž i nejrůznější podvody, které na ně číhají. Události247 již před časem psaly o podvodných stránkách, které na první pohled vypadají jako weby známých dopravních společností. Při zadání údajů o platební kartě zde však lidé snadno mohou přijít o veškeré své finance.
Jak proto upozorňuje web České spořitelny nazvaný Finančně zdravější „při nakupování nepodléhejte nadšení z krásných dárků a buďte stále na pozoru“. Snadno se totiž může stát, že nic netušící lidé během vteřiny naletí podvodníkům, aniž by je vůbec napadlo, že cokoliv udělali špatně. A v době nakupování dárků se pak toto riziko vlivem hektického objednávání ještě zvyšuje.