Každý supermarket má svá stanovená pravidla, která musí každý zákazník dodržovat. Pokud tak neučiní, může být vykázán z prodejny.
Nakupování je pro každého z nás už jakýmsi zažitým úkonem, nad kterým vlastně nijak ani nepřemýšlíme. Jednoduše vstoupíme do prodejny, naskládáme do košíku zboží, které chceme, zaplatíme a odcházíme. Je to klasický rituál, který máme zarytý v paměti a většinou neřešíme, zda musíme jakožto zákazníci plnit nějaká pravidla. Na to bychom si ale v budoucnu měli dát pozor, jinak bychom mohli být z prodejen supermarketů vykázáni. To platí především pro zákazníky řetězců Penny a Albert.
Penny má důležitá pravidla
Každý supermarket má svá vlastní pravidla, která my, jakožto zákazníci, musíme dodržovat. Jak redakce Událostí247 zmiňovala, v Rakousku musí například zákazníci vyskládat veškeré zboží na pokladnu. Neexistuje to, že byste měli ve vozíku 20 lahví piva, podali byste pokladní jedno a nahlásili jí celkový počet. Jakmile něco necháte ve vozíku, pak je problém. Svá pravidla má například i supermarket Penny – v něm totiž nesmíte nakupovat bez košíku.
Všichni určitě znáte situaci, kdy potřebujete jít do obchodu pouze pro jedinou věc. V ten moment si pravděpodobně neberete košík, danou věc vezmete jen do ruky a následně ji na pokladně zaplatíte. No, tohle se ale v Penny dělat nesmí. „Zákazníci musí k nákupu využít nákupních vozíků nebo nákupních košíků určených společností k použití při nákupu, aby bylo zboží, které zákazníci odeberou z regálu, po celou dobu viditelné, než bude zaplaceno,” uvádí Penny ve svém provozním řádu. V případě, že byste toto pravidlo nedodrželi, zaměstnanci by vás upozornili na to, abyste si vzali košík. Kdybyste tak neučinili, museli byste prodejnu opustit, taková jsou pravidla.
„Ať se na mě nikdo nezlobí, ale určitě s sebou nepotáhnu košík jen proto, abych do něj ráno dala jednu minerálku, kterou si chci koupit do práce. Vždyť to ani nedává smysl. Upřímně tohle pravidlo nechápu, vždyť tím člověk jen přidělává práci pracovníkovi, který ty košíky následně musí přenášet ke vstupu do prodejny,” řekla Událostem247 Kateřina P. z Prahy.
Pozor na důležitá pravidla
Každý větší obchod má svůj návštěvní a provozní řád, který vymezuje, co je na prodejně povoleno a co ne. Jen málokdo si ho ale skutečně přečte, a potom mohou nastat problémy. Jak redakce Událostí247 zjistila, supermarkety Albert mají například v provozním řádu pravidlo, které vám nařizuje, že musíte být řádně oděni. Konkrétně 14. bod jejich řádu praví: „Zákazník nesmí být nedostatečně oblečen, nebo být oblečen způsobem, který by urážel veřejnost.” Dejte si proto pozor na to, co si oblékáte.
Mezi nejčastější problémy, které se řeší v supermarketech, patří například konzumace nezaplaceného zboží – typicky jde o pečivo nebo sladkosti pro děti. I když rodiče mohou mít pocit, že za zboží zaplatí u pokladny, většina supermarketů má v provozním řádu jasně stanovené pravidlo, které zakazuje konzumaci produktů před jejich zaplacením.
Pokud se chcete vyhnout případným problémům, pak vám důrazně doporučujeme, abyste si přečetli provozní řád obchodu, který se chystáte navštívit. V opačném případě vám totiž může hrozit vykázání z prodejny.
Měli jste někdy v supermarketu problém s dodržováním pravidel?


