Zdražování se v posledním roce nevyhnulo asi žádné oblasti. Výrazně jej lidé pocítili zejména u nakupování potravin.
Zdražování trápí nejen obyvatele Česka již řadu měsíců. Hojně diskutovanou oblastí jsou kvůli tomu i potraviny, jež inflace zasáhla skutečně výrazně. Podle webu Echo24 patří Česko dokonce k zemím, kde potraviny v posledních měsících zdražily nejvíc v celé Evropě. Mnozí se tak snaží všemožně ušetřit, třeba i prostřednictvím online nákupů levných potravin z Polska, jak nedávno psaly Události247. Nyní dramatické zvýšení cen čeká další známé české pochoutky. Lidé by si tak při nakupování měli připravit plné peněženky.
Potraviny zdražily všude
Vedle růstu cen základních surovin jsou samostatnou kapitolou podnikatelé v gastronomii. Mnohým restauracím již na začátku roku hrozilo, že budou muset zavřít, jak psaly Události247. Ty, které se zachránily pak musely rapidně zdražit a výjimkou tak v dnešní době není ani zaplatit za oběd kolem 200 korun, píše web iDnes.
Nyní zdražování ohlásila také oblíbená síť českého lahůdkářství – Libeřské lahůdky, píše web PrahaIN. Prodejny, jež se nachází po celé Praze si za dobu svého působení oblíbilo mnoho Čechů. Velký zájem je zde nejen o klasické chlebíčky, ale i další pochoutky, jež jsou pro lahůdkářství typické. I zde však musí na aktuální ekonomickou situaci reagovat a zvedají proto ceny svých produktů.
Zvýšení cen je za rohem
Ačkoli Libeřské lahůdky se i přes ekonomickou krizi pyšní stále vysokou návštěvností, zdražování se nevyhnou. Že udržení lákavých cen nebude jen tak si ostatně nemohli myslet ani sami zákazníci. Podle manažerky marketingu a komunikace Libeřských lahůdek Martiny Bauerové nastalo výraznější zdražení od září.
„Všeobecně se snažíme zdražovat opravdu jen tehdy, pokud je to nezbytné. Často prodáváme produkty s menší marží, než bychom si přáli, tak aby si chlebíček mohl dopřát opravdu každý,“ uvedla pro web PrahaIN s tím, že nyní již ale nastala chvíle, kdy je zvýšení cen zkrátka nutné. Zdá se tak, že oblíbený chlebíček za pár korun už si zde lidé nejspíš nekoupí.