Zjistěte, zda vás pojistí. Pojišťovny zařadily těžký průběh covidu na seznam rizikových nemocí

Dlouhodobé zdravotní komplikace po vážném průběhu koronavirové nákazy mají lidé například s plícemi, trpí také bolestmi hlavy, únavou nebo rozostřeným viděním.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Zájemci o životní pojištění, kteří prodělali koronavirovou nákazu, mají problém. Pojišťovny totiž zařadily onemocnění covid-19 mezi rizikové nemoci. Sjednat si pojistku proto pro ty, kteří měli těžký průběh a byli hospitalizovaní v nemocnicích, se nejenže prodraží, ale také to pojišťovny mohou odmítnout. Než dojde k podpisu smlouvy, tak si pojišťovací instituce detailně prověřují zdravotní stav klienta. Podle České asociace pojišťoven za tři čtvrtletí loňského roku uzavřely pojišťovny přes 321 tisíc nových smluv.

Problémy po prodělání covidu-19

Po prodělání covid-19 mohou mít vyléčení lidé dlouhodobé zdravotní problémy. Pokud trvají déle, než tři měsíce, mluví odborníci o takzvaném postcovidovém syndromu. Lidé mají poškozené plíce, takže se zadýchávají i při běžných činnostech, trpí bolestmi hlavy, nebo i hůře vidí. „Jsou to hlavně plíce. Ale v podstatě to onemocnění je velmi heterogenní a vzácněji může napadat i jiné orgány, v podstatě jakýkoliv orgán,“ cituje iRozhlas Vladimíra Koblížka, přednostu plicní kliniky z královehradecké nemocnice.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Rentgen plic

Pojišťovny tyto informace mají. Takže sjednání životního pojištění po prodělání covidu-19 může trvat až tři měsíce. „Pokud je klient po prodělání onemocnění covid-19 sice vyléčený, ale s následky, nebo byl z důvodu zmíněného onemocnění hospitalizován a PCR test je již negativním je možné sjednat pojištění po uplynutí doby třech měsíců od ukončení léčby,“ řekl Deníku Milan Káňa, mluvčí pojišťovny Kooperativa. Týká se to nových klientů. Pro ty, kteří koronavir měli a už byli pojištění, se nic nemění.

Nemusí vás pojistit vůbec

Dlouhodobé zdravotní komplikace po vážném průběhu koronavirové nákazy mají lidé například s plícemi. V tom případě si za pojistku budou muset připlatit, nebo také bude ve smlouvě sjednaná výluka z pojistné ochrany. „Vždy vše hodnotíme individuálně podle konkrétního zdravotního stavu a požadovaného rozsahu pojištění. Vše se klient dozví během procesu sjednání pojištění,“ uvedl Jan Marek, mluvčí pojišťovny Generali.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Pojištění

Krajní možností je, že finanční instituce takového klienta nepojistí vůbec. „Pokud pojišťovna vyhodnotí, že ten klient je na tom tak špatně, že je nepojistitelný, tak se může stát, že ho pojišťovna do životního pojištění nepřijme,“ cituje server TN Jitku Volnou, mluvčí ČSOB. Naopak lidi, kteří covid-19 prodělali a nemají zdravotní komplikace, pojišťovny pojistí rychle. „Pokud měl klient nekomplikovaný průběh, pak se může pojistit okamžitě, klidně hned druhý den po prodělání nemoci,“ podotkl Marek.

Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články