Primátor Hřib: Cyklopruhy pomáhají i automobilům. Jak přesně?

Doprava je jedním z nejpalčivějších problémů hlavního města. V době dopravní špičky a větších oprav se zde řidiči potýkají s nepříjemnými kolonami.

i Zdroj fotografie: Vojtěch Havlík / Creative Commons / CC BY-SA
                   

V letošním roce se konají komunální volby a v nejvíce sledovaném hlavním městě Praze do nich nastupuje i současný primátor Zdeněk Hřib z Pirátské strany. Od svých oponentů ale čelí kritice, že se v posledních letech příliš nepředvedl. Vyčítají mu třeba složitou dopravní situaci v metropoli nebo nezvládnutou digitalizaci. Některé kritické hlasy zazněly i od Pirátů, ale ti ho jako lídra nakonec chtějí.

Na klíčových projektech se pracuje

Hřib kritiku odráží. „Stojíme těsně před další etapou stavby metra D, kdy už je hotový geologický průzkum a teď by měla začít standardní stavba. Chceme tento rok podat žádost o územní rozhodnutí na městských okruh. Ten jsme dali ve změnách územního plánu celý pod zem, chceme silnici, která město bude spojovat, ne rozdělovat nějakou zónou nikoho s takovými těmi dálničními brýlemi, s těmi křižovatkami a podobně,“ řekl v rozhovoru pro iROZHLAS Hřib. Tvrdí, že by proto v práci rád pokračoval.

iZdroj fotografie: Škoda Transportation / Creative Commons / CC BY-SA
Metro v Praze

Kritika na Hřiba se dlouhodobě snáší například kolem dopravních staveb, kdy je v jednom okamžiku zavřeno několik klíčových komunikací. Třeba ODS tvrdí, že vláda na pražském magistrátu odmítá koordinovat stavby a vzniká chaos. „Po třech letech, tedy ani ne rok před končícím čtyřletým mandátem si na tiskové konferenci stěžovat, jak za poslední více než tři roky nešlo nic udělat, protože za to mohli jiní, je přinejmenším výsměch,“ uvedla před nedávnem pro Novinky místostarostka Prahy 2 Alexandra Udženija (ODS).

Podle Hřiba je třeba dořešit hlavně městský okruh a mnoho problémů přestane. „Když se podíváte na fakta, tak okruh je zdržený tím, že došlo k odvolání proti územnímu rozhodnutí, a to odvolání podal i starosta za ODS z jedné městské části. Mohl bych citovat i předchozí citace primátora Pavla Béma (ODS) a Bohuslava Svobody (ODS), kteří mluvili o uzavírkách na Smetanově nábřeží. Velice mě mrzí, že diskuze je bombardována populistickými výkřiky, a že se nemůžeme bavit o dopravě racionálně na základě faktů,“ vrátil úder.

Primátor prý zakrýval machinace

Každopádně jeho kritika zněla i z vlastních řad. „Zdeněk Hřib pro mě není přijatelný kandidát nikam, tím méně do role primátora. V průběhu svého působení jasně prokázal, že není schopen konstruktivní spolupráce s nikým jiným než s lidmi, kteří mu patřičně lezou do zadku, citovala CNN Prima news člena Pirátů Prahy 8 Jan Hamala Dvořáka. Ondřej Kališ zase tvrdí, že primátor zakrýval machinace koaličních partnerů, některé dokonce i osobně hájil.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Cyklista

Hřib třeba svoje úspěchy vidí v podpoře cyklistiky po hlavním městě, i když i pruhy pro cyklisty bývaly kritizovány. „Cyklopruhy se primárně dělají i kvůli tomu, abychom umožnili průjezd řidičům automobilů. Je to kvůli nové legislativě, která říká, že máte cyklistu míjet ve vzdálenosti 1,5 metru, což ne na všech silnicích je dodržitelné, zejména v centru Prahy. Ale když tam máte ochranný cyklopruh, tak to vlastně umožňuje i plynulost automobilové dopravy,“ prohlásil.

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Ondřej Kočí
Autor článku

Ondřej Kočí

Zobrazit další články