Češi se kvůli vysoké inflaci snaží ušetřit, kde se dá. Výjimkou nejsou ani potraviny, jejichž cena v posledním roce vzrostla opravdu výrazně.
V době prudkého zdražování potravin se mnoho lidí snaží ušetřit nejrůznějšími způsoby. Zatímco někteří Češi celkově omezují nákupy zbytných produktů, jiní slevují ze svých požadavků na kvalitu. Osvědčenou metodou, jak ušetřit jsou rovněž nejrůznější slevové akce.
Záleží i na tom, kde člověk nakupuje
Mnozí Češi začali zejména v posledním roce hojně jezdit za levnějšími nákupy do sousedního Polska. Jak v minulosti informovaly Události247, kromě potravin tam lidé mohou pořídit také třeba levnější nábytek. Například u produktů známého řetězce IKEA byly ceny v Polsku oproti Česku nižší o 10 až 20 procent.
Nejčastějším cílem jsou však nadále obchody s potravinami. Oblíbený je například známý obchodní řetězec Biedronka. Ten dokonce zákazníky láká na akce, ve kterých údajně rozdává potraviny zadarmo. K tomu je však nutné splnit podmínku, kterou obvykle je nejprve si produkt koupit. Další balení pak člověk dostane zdarma k tomu. Podle aktuálního letáku lze takto pořídit například olej. Jedná se ovšem o akci 1+1 zdarma. Předpokladem tedy je, že si zákazník první flašku oleje nejprve koupí za peníze z vlastní kapsy.
Češi už nakupují skoro jen ve slevách
Oblíbenost slev v tuzemsku platila i v době před krizí. V posledním roce se však tento trend ještě zvýšil a mnoho lidí už potraviny, které nejsou ve slevě, prakticky nekupuje. Podle webu iDnes se o slevové akce zajímá devět z deseti dospělých Čechů.
Promýšlet si nákupy před tím, než lidé do obchodů vyrazí, se skutečně vyplatí. Kromě sepisování nákupních seznamů mnoho lidí využívá nejrůznější věrnostní kartičky, které mohou nákupy rovněž zlevnit. Tento trend loni pro web Deník potvrdil i finanční ředitel společnosti Provident Luboš Kratochvíl: „Sledování nabídek a využívání výhod věrnostních programů dnes lidé vnímají jako jednu z mála možností, jak ušetřit.“