Ačkoli cílem změn v dopravním značení bývá provoz na silnicích zlepšit, mnohdy je výsledek spíše opačný, protože řidiči si s novinkami neví rady.
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Pravidla silničního provozu a s ním spojené dopravní značení se v průběhu let příliš nemění. Čas od času se ale přeci jen nová značka objeví, což mnoha lidem může pěkně zavařit. Než si na ni totiž všichni zvyknou, může na silnicích způsobovat zmatek a nepříjemné situace. Aktuálně se objevily spekulace o další značce, která by se mohla začít objevovat na silnicích v Polsku.
Nová dopravní značka by ovlivnila i chodce
Právě pro ně je totiž určena. Informace o možné novince na polských vozovkách se začaly objevovat na začátku srpna a zpráva budí značné rozruchy. Ačkoli oficiálně polská vláda žádné změny značení neohlásila, spekulace jsou již v plném proudu. Změny by se přitom dotkly nejen polských řidičů, ale zcela všech, kteří zemí projíždí a budou si muset na případnou novinku zvyknout.
Podle některých dohadů by značka, kterou vymyslel Polák Rafał Skrzetuski mohla vypadat jako otočný maják. Ten by už zdálky řidiče upozorňoval, že se blíží k chodcům, píše web Autoživě. Lidé, kteří by silnici chtěli přejít, by tak museli například zatáhnutím za šňůrku maják aktivovat. Ačkoli využívání značky by nemělo být povinné, i přesto budí tento nápad v Polsku značné rozruchy. Mimo jiné i proto, že celoplošná instalace těchto zařízení by byla finančně velmi náročná.
Nové značky mohou způsobit pořádné zmatky
Lidem totiž vždy trvá, než se s novinkou sžijí. Nedávno například Události247 informovaly o německé značce, na které je červená tečka nad černou šipkou. Ačkoli cílem má být usnadnit jízdu a zlepšit plynulost provozu, kvůli neznalosti jejího významu vznikaly zejména v začátcích jejího zavádění nepříjemné zmatky.
K tomu, aby na silnicích vznikl pořádný chaos však někdy nejsou potřeba ani nové značky. Příkladem je rekonstrukce vlakového nádraží v Brně, která s sebou přinesla také změny tamní dopravy, píše web Deník. Z části prostoru u nádraží se totiž nově stala pěší zóna. Zákazy vjezdu, které zde na řidiče čekají, je však vlákají do pasti.