V poslední době se bohužel roztrhl pytel s čerpacími stanicemi, kterým je lepší se vyhnout. Tedy pokud pak nechcete své auto „křísit.“
Pohonné hmoty v Česku neustále zdražují a tak by člověk čekal aspoň to, že budou kvalitní. Někdy je však opak pravdou. Většinou se jedná o méně známé benzínky, které řidiče zaujmou především nízkou cenou. Už několikrát jsme na Událostech247 psali o pumpách, kterým je lépe se raději vyhnout, pokud pak nechcete platit za opravu motoru.
Na seznamu jsou i známé benzínky
Za poslední dva měsíce přibylo šest čerpacích stanic, které prodávaly nekvalitní palivo. Vyplývá to ze zprávy projektu Kverulant. Ten pravidelně z informací České obchodní inspekce sestavuje mapu, na níž je aktuálně 50 benzínek, které dostaly pokutu od ČOI. Tyto pokuty už nabyly právní moci. Ze šesti nově pokutovaných čerpaček, které přibyly na mapu Kvetulanta, jsou čtyři v Praze a ve Středočeském kraji, píše web Měšec.
Nejvyšší pokutu z výše uvedených dostala benzínka Omar Oil ve středočeském Brandýsku, a to 200 tisíc korun, za prodej nekvalitní nafty a benzínu. Nejvyšší pokuta ze všech šesti nedávno pokutovaných stanic pak byla uložena pro ČS Votava na adrese Tisovec-Dřeveš v Pardubickém kraji. Nekvalitní paliva prodávala také benzínka Tomo Tank v Českých Budějovicích, nebo stanice obchodního řetězce Globus v Brně.
Jak poznat, že je palivo nekvalitní
Přesný seznam těchto stanic najdete na webu Kverulant. Obecně platí, že pokuty většinou dostávají malé čerpací stanice. Velcí hráči na trhu totiž kvalitu svých produktů opravdu pečlivě sledují a většina z nich využívá také služeb nezávislé akreditované laboratoře SGS. Orlen pak kontroluje kvalitu vlastní cestou. Výjimkou tak jsou právě Globus nebo čerpací stanice Robin Oil, které kontrolám nevyhověly, připomíná web Autosalon.
Pokud natankujete méně kvalitní palivo, může pak u auta dojít například k horšímu startování, v extrémních případech nemusí startovat vůbec, kolísání otáček, horší akceleraci a také výrazně vyšší spotřebě paliva, popisuje web United assistance. Je proto lepší zajet s autem zavčasu rovnou do servisu. „Jednou jsem chtěla ušetřit a do staré oktávie jsem natankovala naftu z nějaké neznámé benzínky. No, za dva dny jsem nenastartovala. To auto už se ale ani nevyplatilo opravovat,“ řekla Událostem247 Jarka Houbová z Markvartic.