Ve známém obchodním řetězci přichází Češi až o 1000 Kč na jediném nákupu. Dozvíte se to až u pokladny, kde s tím už neuděláte vůbec nic

Lidé by si při nákupech měli dávat dobrý pozor, jaká cena u zboží pro ně vlastně platí. Jinak mohou být u pokladen nepříjemně překvapeni.

i Zdroj fotografie: Realeklas / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Ceny potravin v posledních letech vystřelily šíleně vysoko. Není se tak čemu divit, že mnozí lidí hledají nejrůznější možnosti, jak při nákupech aspoň trochu ušetřit. Jedním z osvědčených a mezi Čechy velmi oblíbených způsobů jsou slevy. Měli by si při tom ale dát pozor, aby obchodníkům nenaletěli. Například v jednom známém obchodním řetězci mohou lidé přijít klidně třeba o tisíc korun na jediném nákupu. A co je na tom nejhorší, když si nedáte pozor, dozvíte se to až u pokladny, kde s tím už neuděláte vůbec nic.

Slevy nejsou zadarmo

Zatímco v některých obchodech platí sleva pro všechny zákazníky, v jiných lidé pro získání akční ceny musí splnit další podmínky. Konkrétně tento trik hojně využívá řetězec Tesco, kde už v podstatě všechny slevy mohou využívat pouze lidé mající slevovou aplikaci či kartu Tesco Clubcard. Nic ale není zadarmo. Jak přes časem psaly Události247, obchodní řetězce pomocí těchto věrnostních programů od zákazníků získávají cenná data.

iZdroj fotografie: Realeklas / Creative Commons / CC BY-SA
Řetězec láká zákazníky na obrovské slevy

Tyto praktiky ostatně kritizují i mnozí politici. Na základě získaných dat totiž obchodníci lidem v aplikaci nabízí takové zboží, které by se jim mohlo líbit. „Pod záminkou personifikace a příslibu jednoduššího přístupu ke slevám, které vás ‚budou opravdu zajímat‘, si obchodníci snadno vytvoří obrázek o tom, jaké jsou preference a zvyklosti zákazníků. To je mocný nástroj,“ cituje web E15 europoslance Marcela Kolaju (Piráti).

Tesco láká zákazníky k nákupu i jinými způsoby

Na podzim například řetězec začal nabízet velmi lákavé slevy, avšak pouze pro studenty, jak psaly Události247. Kromě toho pak letos spustil projekt Clubcard ceny, kterým navázal na svůj věrnostní program Clubcard. Podle sdělení Tesca mohou lidé díky těmto akcím ušetřit až 30 procent na každém nákupu, píše web Info.

Jedna skupina Čechů má v Tescu nárok na obrovské slevy. Patříte k nim i vy? Pospěště si, než nabídka skončí

Zatímco díky aplikaci tak mohou lidé na nákupu významně ušetřit, bez ní nechají v obchodě majlant. Web Tesco například ukazuje modelový příklad, kdy lidé díky Clubcard cenám a dalším uplatněným bonusům na nákupu za více než 1200 korun ušetří přes 360 korun. Za předpokladu, že by dělali větší nákup třeba za 3 tisíce by pak ušetřili klidně tisíc korun. Anebo naopak neušetřili, pokud by členy věrnostního klubu nebyli. Ty, kteří se do akce odmítnou zapojit tak řetězec v podstatě obere o peníze. A lidé s tím neudělají vůbec nic.

Využíváte věrnostní programy pro získání slev v obchodech? Dejte nám vědět do komentářů pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
148 lidí právě čte
Daniela Beránková
Autor článku

Daniela Beránková

S praxí z oblasti médií mám letitou zkušenost, především v menších městských periodických časopisech. Editaci textů se věnuji přes deset let. Nyní své znalosti a zkušenosti uplatňuji na Událostech247.

Zobrazit další články