Vybrané české banky si pro své klienty připravili novou výhodu, která mnohé z nich jistě potěší. Týká se bankomatů.
V souvislosti s bankomaty psaly Událsoti247 v poslední době například o poplatku, jež si za výběry účtují bankomaty Euronet. Mnozí tuto praktiku kritizovali, neboť bankomaty si podle zkušeností lidí peníze strhly, aniž by je o tom vůbec informovaly. Aktuálně by však Češi měli vědět o další novince, která se bankomatů týká, a která naopak mnohé z nich potěší.
Bankomaty se v posední době mění
Zejména pro výběr hotovosti bankomaty pravidelně využívá mnoho Čechů. Ne všichni ale možná ví o tom, že v některých případech je to může stát i peníze navíc. Zásadní totiž může být, komu daný bankomat patří. Jak píše web E15, zatímco některé banky nabízí výběry z cizích bankomatů zdarma, jiné si za to mohou účtovat poplatek v řádu i několika desítek korun. Lidem se tak vyplatí hledat bankomaty s logem jejich banky. A to mají mnozí z nich nově jednodušší.
V poslední době totiž mnohé banky spojují své síly a nabízí takzvané sdílené bankomaty. Již loni web iDnes informoval o spojení Komerční banky, Moneta Money Bank, Air Bank a UniCredit Bank. Lidé, kteří u některé z nich mají svůj účet, tak mohou peníze bez obav vybírat zdarma v bankomatech všech 4 bank. A tento benefit se postupně rozšiřuje i na další služby.
Sdílené jsou už i vkladomaty
Ne všichni lidé to možná ví, ale vybrané bankomaty lze využít nejen pro výběr, ale také vklad peněz. A i tyto takzvané vkladomaty již některé banky nově sdílí. Jak píše web iDnes, na začátku srpna s touto novinkou přišly banky Komerční banky, Air Bank a Moneta Money Bank. Celkem tyto banky mají po Česku bezmála 800 bankomatů, jež mohou všichni jejich klienti využívat. Další banka, UniCredit Bank, by se pak k projektu měla připojit později.
Kromě výhod pro klienty bank však mají tyto sdílené bankomaty také výhody pro samotné banky. Ty tak mohou své bankomaty efektivněji využívat. V místech, kde mělo více bank svá zařízení poblíž sebe, je mohou přesunout na jiná místa. Tím zvýšit dostupnost svých služeb, což je benefit, na nějž mohou lákat nové klienty.