Některé supermarkety na své zákazníky upletly bič. Zavádějí totiž další poplatek, který musí zaplatit.
Jak od nás víte, jedná se o placené parkování na místních parkovištích. Hradit ho musí každý, kdo si nestihne nakoupit v předem stanoveném čase. Poplatek za odstavení auta na veřejném parkovišti letos vzrostl například v některých pražských čtvrtích anebo na pražském letišti. Nově se mu už nevyhnou ani zákazníci některých obchodů.
V Ikea musíte nákup stihnout do pěti hodin
Jak už dříve upozornil web iDnes, poplatky za parkování musí například nově platit řidiči, kteří své auto odstaví před pražským obchodním centrem Homepark, kde se kromě jiného nachází i pobočka známého nábytkářského řetězce IKEA. Nutnost hradit ho se však naštěstí netýká všech nakupujících, ale především těch, kteří parkoviště využívají pro dlouhodobé odstavení svého auta. Prvních 5 hodin parkování před obchodním domem je stále zdarma.
Zákazníci, kteří by si však nakoupit za tuto dobu nestihli, si docela připlatí. Za každou další hodinu je totiž poplatek 50 korun. To však není všechno. Po překročení bezplatného limitu se lidem účtuje také doba, po kterou by jinak měli parkovné zadarmo. Například za 6 hodin parkování tak nejde o částku 50 korun, ale už o 300 korun, což je docela velká suma. Teoreticky tak stačí o pár minut přesáhnout daný limit a už se to nevyplatí.
V Lidlu máte na nákup časový limit
Poplatky za parkování se nevyhnou ani zákazníkům obchodů Lidl. Řetězec Lidl je totiž nedávno překvapil novým opatřením, které se rozhodně nepotěšilo Na parkovištích, která nemají závory, si musí u pokladny vyzvednout parkovací hodiny, které zajišťují 90minutový bezplatný limit pro stání, jak upozornil web CNN Prima News. Upozornění na to, že si zákazník musí parkovací hodiny vyzvednout na pokladně, je na každém nákupním vozíku.
Na to, aby zákazníci toto nové pravidlo opravdu dodržovali, by měla dohlížet policie. Většina nakupujících se však toho, že by za parkování před oblíbeným obchodním domem museli platit, bát nemusí. Zpoplatněno totiž začne být až poté, co zákazník přesáhne časový limit 90 minut. Řetězec se tak snaží zabránit tomu, aby na daném místě parkovali svá auta řidiči, kteří to berou jako parkovací místo zadarmo a jeli si své záležitosti vyřídit dál do města například MHD.