Pokud patříte mezi pravidelné zákazníky Lidlu, pravděpodobně se budete muset smířit s jednou z novinek. Ta vás ale pravděpodobně nepotěší.
Není to tak dávno, co jsme vás informovali o geniálním triku, který při nákupech v obchodech Lidl můžete využít. Dnešní novinka už tak radostná nebude, dotkne se totiž všech zákazníků. Pokud v Lidlu pravděpodobně nakupujete, pak jste si určitě mohli všimnout novinky, která se týká pokladen. V některých z prodejen oblíbeného řetězce totiž fungují pouze samoobslužné pokladny a ty klasické jsou uzavřené. Podle webu TN tuto novinku zkouší už i ostatní známé obchody.
Lidl přichází s novinkou
Řetězec Lidl se nedávno rozhodl otestovat nový model, díky kterému je na prodejně potřeba méně zaměstnanců než obvykle. To však může pořádně ovlivnit pohodlí některých nakupujících a především pak těch starších. Místo tradiční obsluhy na běžných pokladnách začaly některé obchody využívat v určitém momentě pouze samoobslužné pokladny. V momentě, kdy se na prodejně nachází jen malá skupinka nakupujících, klasické pokladny uzavřou a zákazníci jsou tak popostrčeni k tomu, aby využili služeb samoobslužné pokladny. U těch většinou pak stojí jako dozor jeden ze zaměstnanců.
Jde přitom o velmi výhodný a úsporný krok, řetězec by tak mohl snížit počty zaměstnanců, což by mu finančně prospělo. Nese s sebou však mnoho nevýhod. V první řadě to znamená, že někdo může přijít o práci, a v neposlední řadě tím některým zákazníkům kazí zážitek z nakupování. Smířit se s touto novinkou pak mají především ti, kteří s technikou moc neumí a ovládání samoobslužných pokladen jim dělá problém.
Zákazníci spokojení nejsou
Negativní zkušenost s tímto systémem má náš čtenář Pavel, který byl kvůli zavřeným pokladnám v řetězci Lidl nucen použít pokladnu samoobslužnou. Celý proces byl pro něj zdlouhavý, navíc se mu párkrát stalo, že se pokladna zasekla a musel být nakonec přivolán zaměstnanec, který u samoobslužné pokladny dělal dozor. Taková situace pak pro něj byla velmi frustrující a u pokladny strávil třikrát více času.
Samoobslužné pokladny mají na prodejnách jediný cíl a to usnadnit zákazníkům nakupování. Jenže jak pro ně, tak i pro samotný řetězec – v tomto případě Lidl, to přináší mnoho nevýhod. Někteří zákazníci si s nimi neví rady a častokrát se na nich trápí. Jiní se zase naučili obcházet systém, kvůli čemuž přichází řetězec o peníze. Nejčastějším problémem jsou pak chyby, ke kterým při markování zboží dochází. Zaměstnanci proto často k pokladnám musí dojít a problém vyřešit.