Až desítky tisíc korun může činit sankce za to, že lidé za své vozy nezaplatí tento povinný poplatek.
To, že majitelé aut musí v průběhu roku platit celou řadu poplatků, není žádná novinka. Jedná se například o poplatky za parkování, dálniční známku či pravidelnou technickou kontrolu. A pak také za povinné ručení. Pokud by ho řidiči včas nezaplatili, mohou jim za to hrozit extra poplatky, jež rozhodně nejsou nízké.
Sankce hrozí majitelům těchto aut
Problém se týká lidí, kteří si na svá auta řádně nesjednají a nezaplatí povinné ručení. Jeho neplacení může vést k vysokým sankcím. V případě, že řidič nemá platné povinné ručení, musí totiž zaplatit poplatky do garančního fondu, které vymáhá Česká kancelář pojistitelů (ČKP), píše web iDnes.
A kolik to může být peněz v praxi? Jak loni psaly Události247, poplatky se tehdy pohybovaly zhruba od 30 korun do 100 korun za den, přičemž jejich konkrétní výše se odvíjí například od velikosti aut. Třeba za vůz s objemem motoru 1 500 cm³ se při neplacení povinného ručení mohlo jednat zhruba o 17 155 korun ročně. Kdo by měl ale větší a výkonnější auto, může to být samozřejmě i více.
Povinné ručení doznalo zásadních změn
Lidé by si však měli dávat pozor i na to, kdy povinné ručení platí. Jak totiž píše server ČT24, od letošního října v této oblasti začala platit nová pravidla. Ještě donedávna platilo, že lidé měli na zaplacení tohoto povinného pojištění aut určitou lhůtu. Platné však bylo již od okamžiku sjednání a podpisu smlouvy s pojišťovnou. To se ale změnilo.
Nově je povinné ručení platné až od chvíle, kdy peníze za něj přijdou pojišťovně na účet. Lidem se tak snadno může stát, že budou jezdit v nepojištěném voze a tím pádem by měli platit již zmíněné poplatky. A pokud by řidiči v nepojištěném autě zapříčinili dopravní nehodu, mohou počítat i se zaplacením těchto škod.