Obchodní řetězec Lidl se v nedávné době rozhodl pro nový model, který nemusí vyhovovat všem zákazníkům. Dokáží si na něj zvyknout?
Obchodní řetězce si na zákazníky občas připraví novinky, se kterými je těžké se smířit. Jednu takovou provedl v nedávné době Lidl a zdá se, že ne všem vyhovuje. Někteří senioři jsou dokonce naštvaní, protože novému modelu nerozumí a je pro ně velmi stresující. Pro samotný Lidl jde však o velmi výhodný krok, díky kterému může ušetřit na zaměstnancích. Na nový model dokonce už podle TN reagovalo spousta jiných řetězců, které se ho chystají taktéž vyzkoušet.
Lidl zkouší nový model
V čem onen nový model spočívá a jaké výhody má pro řetězec a zákazníky? Lidl se snaží dotlačit své zákazníky k placení na samoobslužných pokladnách, a to zvlášť v momentech, kdy jich na prodejnách není mnoho. Jakmile se v obchodě nachází jen malá skupinka zákazníků, uzavře se hlavní pokladna a jedou pouze ty samoobslužné. Zaměstnanec z pokladny pak může pomoci například s balením zboží nebo jeho doplňováním do regálů. Informoval o tom web iDnes.
Pro některé zákazníky je však tento krok naprostý horor, a to zvlášť pro seniory, kteří se samoobslužnými pokladnami nemají dobré zkušenosti. Pro některé z nich je nákup na samoobslužných pokladnách zdlouhavý, a díky tomu i stresující. Špatné zkušenosti mají i ti, kteří se chystali ke klasické pokladně s plným vozíkem. Namarkovat všechno zboží na samoobslužné pokladně je pak pro ně příliš zdlouhavý proces. Mnozí jsou toho názoru, že samoobslužné pokladny by měly být pouze pro menší nákupy.
Mnohým tento model nevyhovuje
Je nutné podotknout, že jde o model, který je nastavený pouze dočasně a v prodejnách se zatím jen zkouší. Sám Lidl přitom podotkl, že nejde o nedostatek zaměstnanců. Zdá se však, že se snaží najít cesty, jak ušetřit. Otázkou však zůstává, zda je skutečně možné na něčem takovém ušetřit, protože i u samoobslužných pokladen musí stát minimálně jeden zaměstnanec, který kontroluje nákupy a je schopen podat pomocnou ruku v momentě, kdy nastane problém.
Lidl se každopádně snaží tímto modelem přivést české zákazníky k častějšímu využívání samoobslužných pokladen, které jsou v zahraničí běžným standardem. Zda s sebou nakonec přinese pozitivní výsledky, na to si budeme muset počkat. Jedno je ale jisté – pokud se model osvědčí, někteří si budou muset zvyknout na to, že si své nákupy budou markovat sami.