Zaměstnanci oblíbené sítě obchodů popsali katastrofální podmínky, ve kterých pracují. Tohle nikdo nečekal, hrozné

Pracovat v supermarketu není rozhodně nic lehkého. Kromě tahání těžkých věcí je velmi problematická také třeba dlouhá otevírací doba.

i Zdroj fotografie: Vadim Andreev SP / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

O podmínkách zaměstnanců obchodních řetězců jsme vás už v minulosti na Událostech247 informovali. Nelíbilo se jim třeba to, když se tuzemské vedení Lidlu rozhodlo prodloužit otevírací dobu. Nejenom prodavačky v obchodech, ale i zákazníci reagovali na tento krok velice kriticky. Vadilo jim totiž, že už tak dlouhé směny se zaměstnancům na řadě poboček ještě prodlouží.

Za stížnosti dostali vyhazov

Většina z nás jistě zná polský diskontní řetězec s potravinami Biedronka. Tamní zaměstnanci si podle webu Business Insider stěžují na pracovní podmínky. Mezi praktiky, o kterých web píše, patří například vykořisťování, pracovní napětí, časté propouštění a šikanování ze strany nadřízených. Podobné problémy se v polské Biedronce řešily už zhruba před deseti lety. Někteří vedoucí pracovníci byli v důsledku toho za své chování dokonce pokutováni a přišli o práci.

Oblíbený polský řetězec otevřel svůj největší obchod v Česku. Češi se radují, vše je tu za poloviční cenu

iZdroj fotografie: Depositphotos
Pokladní si v minulosti stěžovali na pracovní podmínky

Problém však nadále přetrvává. Jak psal web CNN Prima News, v obchodech prý panuje chaos a pracovníků je stále nedostatek. Pokladní proto pohrozily i stávkou. Jak uvedla jedna z prodavaček, poslední navýšení platů vyplynulo z růstu minimální mzdy, nikoliv z touhy ocenit zaměstnance. Byla to prostě povinnost firmy. Poukázala na kritický nedostatek zaměstnanců, kdy musí veškerou práci zvládnout jen pět lidí.

Stěžovali si zaměstnanci i zákazníci

Zaměstnanci však nejsou jediní, kdo si stěžují. Množí se totiž také stížnosti zákazníků. Všímají si nedostatku zeleniny, pečiva, front u řeznického pultu nebo toho, že je otevřena jen jedna pokladna. Se sníženým počtem zaměstnanců je však jasné, že situaci zatím není možné zlepšit. Jak uvedla předsedkyně odborů Gabriela Kaimová, v obchodech panuje chaos a zaměstnanci nestíhají ukládat zboží do regálů.

Nákupům v Polsku odzvonilo. Známý řetězec Biedronka otevře hned 5 obchodů, kterých Češi využijí naplno

iZdroj fotografie: Policie ČR
Stěžovali si i zákazníci

Zákazníci si také stěžovali na nefungující aplikaci, jak píše polský web Onet. Největší problémy však řešili nespokojení zaměstnanci. Personál tedy sepsal petici se třemi základními požadavky. Odbory požadovaly navýšit počet míst na plný úvazek a také zvýšení platů. Výdělky řadových zaměstnanců jsou totiž jen o něco vyšší než minimální mzda. Třetím požadavkem bylo zavedení příplatků pro zaměstnance, kteří pracují u masných pultů. 

Co si o tom myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Aleš Peterka
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články