Pro mnohé řidiče naprosto skvělá zpráva – Škoda se osamostatňuje a ignoruje plány VW na plný přechod k elektromobilitě.
Rozhovor s generálním ředitelem Škody Auto Klausem Zellmerem, který zveřejnil Seznam Zprávy Byznys, odhalil zajímavé plány milované automobilky. Zellmerovy optimistické vize a rozhodnutí Škody vydat se vlastní cestou, oddělenou od koncernu Volkswagen, ukazují na určitou změnu strategie, která může mít významný dopad na budoucnost automobilového průmyslu v Česku. Informoval o tom web AutoŽivě.
Budoucnost Škody
Zellmer naznačil, že Škoda Auto hodlá zachovat výrobu vozidel se spalovacími motory i po roce 2030. To i navzdory původnímu plánu VW plně přejít na elektromobilitu. Modely jako Kodiaq, Superb a Octavia zůstanou v nabídce, zatímco Fabia, Kamiq a Scala do konce dekády skončí. Tento krok odráží pragmatický přístup Škody, která zohledňuje specifika českého trhu, kde jsou zákazníci stále skeptičtí vůči elektromobilům.
Ambiciózní plán zvýšit podíl elektromobilů na českém trhu z aktuálních 5 % na 20 % do dvou let se zatím jeví jako nereálný. Přesto Škoda slibuje nový kompaktní model Epiq s cenovkou kolem 600 tisíc korun a další elektrické mini za méně než 500 tisíc korun o dva roky později. Nicméně Češi stále preferují osvědčené modely jako Octavia, především kvůli jejich spolehlivosti a praktičnosti.
Škoda si razí vlastní cestu
Zatímco Volkswagen čelí vážným výzvám, včetně možného propouštění desítek tisíc zaměstnanců a úvah o zavírání továren, Škoda si razí vlastní cestu. V situaci, kdy VW přiznává, že elektrifikace neprobíhá podle původních plánů, se zdá, že Škoda staví na větší flexibilitě a reakci na reálné potřeby trhu. Rozhodnutí Škody Auto zachovat spalovací motory lze chápat jako strategii, která vychází vstříc současným potřebám zákazníků.
Především modely vyšší třídy, které jsou často využívány na delší trasy, nabízejí benefity, které elektromobily zatím nedokážou plně nahradit. Tento přístup může automobilce přinést konkurenční výhodu na středoevropských trzích. Budoucí kroky Zellmera a jeho týmu budou důležitým indikátorem toho, jak se automobilka vyrovná s tlakem na elektrifikaci, aniž by ztratila své tradiční zákazníky.