Poté, co řetězec Albert stáhl z prodeje jedno ze svých másel, stáhl také velmi oblíbenou zeleninu. Pravděpodobně se jedná o problém s pesticidy.
Stejně jako vždy, i tentokrát vás redakce Událostí247 musí informovat a varovat před nebezpečnými potravinami, které se prodávají v českých řetězcích. V nedávné době to bylo například závadné máslo, které prodával řetězec Albert. I když mělo stále platnou minimální trvanlivost, dosti zapáchalo a vykazovalo známky kažení. Od doby, co jsme vás o tomto produktu informovali, uběhlo sotva pár dní a Albert už řeší další problém. Tentokrát ve svých regálech prodával závadnou zeleninu.
Závadná zelenina z Albertu
V českých obchodech se znovu objevila potravina, u níž vznikly vážné pochybnosti o její bezpečnosti. Tentokrát se jedná o brokolici, kterou obchodní řetězec Albert prodával mezi 24. a 27. březnem 2025. Jak redakce Událostí247 zjistila, jedná se o šarži L1207 od dodavatele Bakker s.r.o. – země původu Itálie. I když obchod oficiálně hovoří o „preventivním opatření“, historie podobných případů naznačuje, že za rozhodnutím stáhnout zboží z pultů může být něco závažnějšího.
Jak již redakce Událostí247 informovala výše, nedávno čelil Albert kritice kvůli zkaženému máslu. K jeho stažení došlo už na začátku února, každopádně Albert na svých webových stránkách nijak nespecifikoval, co za jeho stažením vlastně stálo. Informace o tom, že je máslo zkažené a zapáchá, vyšly na povrch až o několik týdnů později, a to díky zásahu Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Co přesně se stalo s brokolicí, kterou Albert teď stahuje z prodeje, není úplně jasné – pravděpodobně však půjde o něco závažnějšího.
V případě zeleniny stažené z prodeje se většinou jedná o problém s překročením maximálního limitu pesticidů. Tak tomu bylo například i u květáku z Penny, o jehož stažení informovala Státní zemědělská a potravinářská inspekce.
Co dělat
Přestože brokolice běžně roste i na českých polích, daná šarže pocházela ze zahraničí. To opět otevřelo otázku, proč obchodní řetězce dávají přednost dovozu před domácí produkcí. Zemědělci na tento problém upozorňují už dlouhodobě – jejich kvalitní zboží končí na skladech, zatímco supermarkety sázejí na levnější varianty ze zahraničí, které s sebou často nesou rizika nejen pro spotřebitele, ale i pro životní prostředí kvůli nutné dopravě.
Ačkoliv od stažení produktu uběhlo již více než 10 dní, spousta zákazníků ji stále může mít doma. Pokud patříte mezi ně, je důležité, abyste se její konzumaci vyhnuli. Bohužel, dnes už ji nebudete moct vrátit na prodejně, tato možnost vypršela již 3. dubna. Peníze za brokolici už vám tedy řetězec s velkou pravděpodobností nevrátí.
Chodíte nakupovat do Albertu?


