Supermarkety zavádějí novinku, která zákazníkům pije krev. Měla pomoci, místo toho extrémně prodlužuje čas strávený v supermarketu.
Zavádění technologických novinek se v České republice obvykle setkává s pomalým a rozpačitým přijetím – a samoobslužné pokladny nejsou výjimkou. Jasně, samoobslužné pokladny jsou tu s námi již několik let, ale adaptace na ně prostě trvá a zvyknout si může být pro některé jedince opravdu těžké. Jiní si zase zvykat nechtějí a jak redakce Událostí247 již informovala, bez slevy je dokonce odmítají používat. Ono je to s těmi pokladnami v supermarketech někdy opravdu těžké a zvlášť teď, když supermarkety zavádějí nové pravidlo.
Samoobslužné pokladny se setkávají s kritikou
Když se samoobslužné pokladny objevily poprvé v roce 1992, byla to neuvěřitelná inovativní pomůcka. Jejich výrobci tenkrát říkali, že slouží především k tomu, aby zákazníkům v supermarketech ušetřily čas a umožnily jim vyhnout se kontaktu s prodavačkou. Od jejich vzniku uběhly už desítky let a stejně ani jednu z těchto výhod nemají. Čas totiž rozhodně nešetří, zvlášť ne při velkých nákupech, a se zaměstnanci se u nich stejně nakonec setkáte. Mnozí se jim tak vyhýbají, načež supermarkety reagují tak, že zákazníky do jejich používání tlačí.
Někteří zákazníci si už několikrát stěžovali na to, že v obchodech byla otevřena pouze jedna hlavní pokladna a když si pak stěžovali na dlouhé fronty, bylo jim doporučeno, aby navštívili samoobslužné pokladny, které jsou volné. Jenže co když si člověk nechce zboží markovat sám? No, zde supermarkety jednoduše narážejí na problém.
„Není to tak dávno, co jsem nakupoval v Lidlu a byla dokonce uzavřena i hlavní pokladna. V supermarketu sice nebylo téměř ani živáčka, ale to přece neznamená, že se zavřou pokladny. Mnozí tak byli donuceni jít na samoobslužnou pokladnu, já jsem ale položil košík na zem a odešel z prodejny. Já jsem si přece přišel nakoupit a součástí nákupu je i služba markování zboží od zaměstnance. Sám si to rozhodně markovat nebudu,” řekl Událostem247 Josef K. z Prahy.
Další problém
Na tento problém samozřejmě supermarkety reagují, a tak zavádějí služby, které nákup na samoobslužných pokladnách mají zpříjemnit. Například DM nebo Globus mají funkci Scan&Go, která zákazníkům umožňuje skenovat zboží už během toho, co si ho dávají do košíku. U samoobslužné pokladny ho pak už nemusí vykládat, stačí jen naskenovat jeden čárový kód a všechny produkty se do ní načtou a vy jen zaplatíte.
Jenže pak je tu další problém – kontroly. V supermarketech se v poslední době snaží zaměstnanci nákupům u samoobslužných pokladen věnovat stále větší pozornost, a to především kvůli neustálým ztrátám. Ať už to jsou chyby při skenování, záměrná záměna pečiva nebo cílená krádež, supermarkety přicházejí o spoustu peněz, a tak nákupy někdo musí kontrolovat. Není tak žádnou novinkou, že si vás namátkově odchytne ochranka a chce vám zkontrolovat nákup. To už některým zákazníkům tečou nervy.
„Jdu si nakoupit, na pokladně je obrovská fronta, protože je otevřena jen jedna a rázem mě pošlou na samoobslužnou pokladnu. Takže tam jdu, dvacet minut skenuju celý košík a když už konečně zaplatím, tak mě ještě zdržuje kontrola? Na tohle opravdu nemám nervy,” řekl Událostem247 Martin D., který reagoval na jeden z našich starších článků o samoobslužných pokladnách. No, tolik k jejich popularitě u nás.
Používáte samoobslužné pokladny?

