Jedna z největších českých bank zavádí poplatek za to, že si vložíte peníze na účet. Klienti jsou rozhořčeni

Nejrůznější poplatky se už staly nedílnou součástí našich životů. Ať už se to týká plateb za odpady, televizi nebo třeba i v bance.

i Zdroj fotografie: Zákupák / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

O tom, že většina bank v Česku své poplatky zvedá, jsme na Událostech247 informovali už několikrát. Nejčastěji k tomu dochází za služby na pobočkách. Jak v minulosti psaly Události247, banky se snaží své klienty přimět k tomu, aby využívali spíše digitální bankovnictví

Absurdní poplatek zavede další banka

Co však považuje většina klientů za naprostou absurditu, je to, že by měli platit za to, když si vkládají svoje peníze na vlastní účet. Zdá se vám to jako nereálné? Opak je pravdou. Jako první tuto neobvyklou věc pocítili klienti Monety bank. Ta totiž od letošního dubna zavedla nový poplatek za vklad hotovosti na pokladně svých poboček. Bylo to 0,1 procenta z vkládané částky. Její minimální výše je 50 korun. 

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Daniel Procházka pro Události247
Poplatek se týká pouze lidí, kteří si vkládají peníze na účet přes pracovníka v bance

Dříve přitom byly vklady na vlastní účet zdarma, stejně jako je tomu u většiny bank. Poplatek byl jen pokud peníze vkládala cizí osoba, což je běžná praxe. Nedávno se však objevila nepříjemná zpráva i pro klienty ČSOB. Také tato banka totiž oznámila, že od listopadu zavede poplatek 70 korun pro klienty, kteří při vkladu využijí pracovníka na pobočce. Vložení hotovosti prostřednictvím takzvaných vkladomatů zůstane i nadále zdarma.

Samostatnost klientů na prvním místě

Banky se zaváděním a zvyšováním nejrůznějších poplatků dlouhodobě snaží snižovat počty svých pracovníků a ušetřit tak peníze za jejich mzdy. Klienti by se tak měli o své účty co nejvíce starat sami. Posloužit jim k tomu může mobilní bankovnictví, díky kterému ihned zjistí, kolik peněz na účtu mají a jaké platby odešly nebo přišly. Samozřejmostí je samostatné zadávání platebních příkazů.

iZdroj fotografie: Warszawska róg Szerokiej w Tomaszowie Mazowieckim, w województwie łódzkim/ Creative Commons / CC-BY-SA
Většina bank rozšiřuje možnosti služeb, které se dají vyřešit přímo u bankomatu, nebo online

Moderní technologie tak nahrazují lidskou stránku. „Dlouhé roky jsem pracovala jako pokladní v jedné velké bance. Pak se ale začalo s těmi moderními novinkami a najednou začalo na pokladnu chodit citelně méně lidí. Většinou byli rádi, že nejsou vázáni časem a že mohou ve kteroukoliv denní i noční dobu přijít přímo ke vkladomatu a peníze si uložit touto cestou. Důsledkem bylo to, že jsem po 20 letech přišla o práci,“ popsala Událostem247 paní Helena U. z Brna.

Co si o tomto kroku myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Daniel Procházka

Podstatným článkem redakčního týmu webu Události24/7.cz je specialista na počasí a přidružené oblasti, Daniel Procházka, který se na našem široce zaměřeném webu pohybuje už pěknou řádku let. Daniel se věnuje především každodennímu spravování čtenářů o meteorologické situaci u nás i v Evropě. Vždycky ho podle jeho vlastních slov přitahoval divoký charakter přírody a její nepředvídatelnost a nespoutanost. I z toho důvodu se přes původně pouhé psaní meteorologických předpovědí dostal až k článkům o přírodních katastrofách, náhlých změnách počasí až třeba po nevídaných přírodních úkazech. Zároveň ale neskrývá ani svoji klidnější stránku, která má na Událostech na starost naopak články o bydlení a zahradě, které se řadí k jeho předním volnočasovým aktivitám.

Zobrazit další články