Jste klienty Komerční banky? Ještě letos se zavádí nové masivní poplatky. Výběr i vklad peněz nebudou jen tak
Nějaké poplatky musíme platit všichni. Ať už je to za televizi a rozhlas, za elektřinu nebo třeba za svoz odpadu.

Žádnou novinkou nejsou ani nejrůznější poplatky v bankách. Jak v minulosti psaly Události247, banky se tak v poslední době snaží své klienty přimět k tomu, aby využívali spíše digitální bankovnictví. Ušetří tak peníze za zaměstnance, kteří by museli klienty v bance obsluhovat.
Platit budou klienti další banky
V poslední době některé banky zavedly podle většiny lidí absurdní poplatek za to, že vkládají svoje peníze na vlastní účet. Jako první to pocítili klienti Monety Bank. Ta totiž od letošního dubna zavedla nový poplatek za vklad hotovosti na pokladně svých poboček. Bylo to 0,1 procenta z vkládané částky. Její minimální výše je 50 korun. Ano, není to sice nijak závratná suma, ale peníze to jsou.

S novým poplatkem musí už za pár měsíců počítat také klienti Komerční banky. Za výběr hotovosti na pobočce, maximálně 50 kusů mincí, zatím platí 125 korun. Od listopadu se však tato částka zvýší na 150 korun. Pokud klient vybere více než padesát kusů mincí, teď platí 5 procent z vybírané částky, minimálně však 125 korun. Od listopadu se toto minimum zvýší také na 150 korun, jak banka uvádí ve svém sazebníku.
Žádná regulace poplatků neexistuje
Změna čeká i kreditní kartu 4U, kterou Komerční banka zavedla už před šesti lety. Aktuálně je možné vybrat si s ní jednou za kalendářní měsíc peníze z bankomatu po celé Evropě zdarma. Další výběr pak stojí 59 korun. Od listopadu 2025 však klienti zaplatí už i za první výběr. Bude to 1 procento z vybírané částky. Minimální výše poplatku 30 korun při výběrech ze sdílené sítě KB, UniCredit bank, Monety a Air Bank a UniCredit.

Na to, kolik a co si banky účtují poplatky, žádný zákon neexistuje a je to zcela v kompetenci bank. Podle dostupných informací Česká národní banka (ČNB) neprovádí přímou regulaci výše bankovních poplatků za vklady na vlastní účet ve smyslu jejich stanovení nebo limitování. Je tedy jen na klientech, zda i přesto ve své bance zůstanou, nebo jestli si po zavedení nepříjemných poplatků zvolí jinou, která je zatím nemá.